Gå til innhold

Hva må egentlig til for å få bruke sæddonor i Norge? (er ikke singel)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest ett eller annet sted her inne at du kan få hvis du er over 35 år og at dere har prøvd en god stund selv. Men jeg vet ikke sikkert.....kanskje du finner det ved å bruke "søk"???

hehe...

Jeg er insiminert med donor på Riksen så det er nok lov ja =)

Kontakt riksen eller Haugesund og hør hvordan de vil du skal gå frem =)

Vi har vært til alle slags utredninger. Ble henvist, og i tillegg sendte fastlege søknad.

Annonse

Takk for svar :-)

Visste at de var lov, men ikke helt hvem som fikk tilbudet.

Så er det jo et litt ømtåelig tema dette, at mannens sæd ikke duger..

Tenkte og å sette han på en kur av div vitaminer osv, er jo ikke bevist at det hjelper, så det er jo lov å prøve... Noen som har tips?

Etter tre forsøk med "noe" nedsatt sædkvalitet og ingen klaff, spurte vi om det kunne være aktuelt med sæddonor for oss. Vi fikk tilbud om private forsøk ved UNN. Dersom vi ønsket det kunne de blande halvparten av eggene med mannens sæd og halvparten med donorsæd. Så man må ikke ha 0 svømmere.

Vi ønsker jo i utgangspunktet å bruke mannens sæd, så vi skal gjøre det vi kan for å få det til å klaffe med den. Dersom det ikke skjer må vi diskutere saken på nytt...

Jeg tror det som er forskjell fra tidligere er at det ikke lenger er anonym donasjon. Dermed er det blitt færre givere og vanskeligere å få tak i donorsæd.

Lykke til!

Tror ikke det er så vanskelig å få tak i donorer som først antatt.. høres ikke slik ut på de legene jeg var til på Riksen vertfall...

Hva må til, spurte du.. aldersgrense på donor.. 25 år - 38 år (er ikke helt sikker på øverste grense i skrivende stund)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...