Gå til innhold

Ultralyd tidlig i svangerskapet..

Gjest

Anbefalte innlegg

La denne inn på 1. trimester først, men tenkte det var greit å legge den her og:)

Var på ultralyd idag, egentlig for å sjekke noe annet enn størrelse osv på fosteret, men fikk nå iallefall sjekka det og det var jo moro:) Eneste er at jeg ble litt bekymra for om alt er greit med den lille. Har visst jeg er gravid i over tre uker nå, og gynekologen min så at fosteret er så lite at han ikke trodde det kunne være eldre enn fem-seks uker. Går det an egentlig? Jeg mener, de første to tre ukene i svangerskap har jo med selve befrukningen å gjøre, og siden jeg har visst jeg er gravid i tre uker, så.. Ja, jeg er forvirret kan man si..!

Skal til ul igjen neste torsdag for å se at fosteret har vokst noe,og da se at alt er som det skal.. Håper så inderlig alt er bra med den lille gullklumpen vår!

Noen som har opplevd noe liknende?

Fortsetter under...

Takk for det:) Føler jeg trenger det litt!

Det han sa var at han ikke trodde jeg kunne være lengre på vei enn 5-6 uker siden embryoet var så lite enda.. Derfor syntes han det var så rart at jeg hadde visst at jeg har vært gravid i over tre uker.. Han syntes det hørtes rart ut, og at vi må ha god oppfølging for å se at det vokser som det skal, at jeg ikke egentlig er lengre på vei enn 5-6 uker, og at embryoet ikke lever lengre..

• 2 uker senere...

Da har vi vært på en UL til etter den første, og det hadde vokst et par millimeter, heldigvis:) likevel sier gynekologen min at han er nesten 100% sikker på at det ikek lever der inne lengre, så han ville jeg skulle teste HCG-nivået mitt, dette gjorde jeg på mandag, og fikk resultatet igår, det viser at jeg er gravid i ca uke 6 :) skal på UL igjen imorra for å se at det har vokst enda mer, men legen min virker fryktelig negativ, noe som irriterer meg grønn! Dette trorhan fordi det er så lite, jeg mener, det var 4mm da jeg var der i forrige uke, det er da normalt? Usj, jeg håper så inderlig det har vokst masse imorra så jeg kan le av han, og kanskje få en unnskyldning!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...