Gå til innhold

Kan en test (2 tester) vise feil?? 2 Positiv hjemme, 1 negativ hos legen.


Mamma`n til Trym

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestilt time hos legen i dag, gledet megtil å begynne denne fasen hos legen. Finne ut termindato og slike ting. Men jeg kom til turnuslegen. Han tok test og den var negativ. Han sa at jeg kanskje bare innbilte meg graviditen men at jeg kunne komme tilbake om en uke. Jeg tok 2 clearblue digitale tester i går og begge stod det gravid på. Nå er jeg ganske forvirret.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen brukte KUN denne testen for å sjekke? I så fall er det stor sjanse for at han tar feil. Så lenge du ikke tar medisiner som inneholder hcg og ikke nettopp har vært gravid vil det ikke være noe hcg i urinen din og det skulle ikke være noen grunn til at de to testene viste positivt. MEn nivået av homoner i urinen din kan ha vært lav. Kanskje urinen var veldig utvannet? Da vil ikke testen merke hormonene, Legen kan undersøke livmorhalsen din for å finne ut av det. (gravide livmorhalser er litt blåaktige) og det burde han jo ha gjort i tvilstilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble tatt kun denne testen og jeg tar ingen medisiner. Jeg trøster meg litt med at jeg er ikke gal og at denne legen var litt ny i gamet!

Jeg føler meg gravid, begynte nesten å gråte da jeg så en liten gutt som gråt på venterommet for han hadde så vondt i ørene. Jeg har 2 små hjemme så dette skulle vanligvis ikke gått innpå meg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg! Skjønner jo at du ble utrolig skuffa. Meeen du er nok et offer for en idio...eh uerfaren fyr... ( ;P )

Det du trenger er en annen lege. Bor du i oslo området? Jeg vet om et privat-legesenter som er oppe til 21 og hvor legene vet hva de gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i vestfold men jeg kan sjekke litt på nettet om det er noen private legesentere her i vestfold som kan bistå litt. Hvis ikke skal jeg ha fastlegen min som er så flink og snill :( Buhuuuuu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ta en tilsvarende test det du tok hjemme, er denne fremdeles positiv vil jeg tro det er legen sin som ikke er like følsom som din, og ergo ikke slår ut enda (noen legekontorer har tester som kun viser positivt ved ganske høyt nivå hcg).

 

Hvis din test derimot ikke er positiv lenger, har du kanskje hatt en bio-kjemisk graviditet, egget rakk feste seg og startet hcg produksjonen, men det gikk ikke av en eller annen grunn. Ved denne typen graviditet kan testen være positiv den ene dagen, og negativ neste, fordi nivået hcg ikke er rukket å bli særlig høyt og faller raskt.

 

Krysser fingre for at legen bare hadde en teit test!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testene min jordmor bruker er myye mindre følsom enn clearblue!!

 

Mange dager etter at jeg hadde testet positivt med på digital og vanlig CB, så var fortsatt testen hos jordmor negativ...

Men etter enda noen dager slo den ut også...

 

Så mest sannsynlig så er legens test bare ekstremt lite følsom!

 

Test deg hos legen om noen dager igjen, så skal du se den også blir positiv! ;)

 

(Eller ta med deg en CB ned og vis han.... Om han tviler - så ta den mens du er der nede..)

 

En annen ting - om han er sååå vanskelig OG ufin, så ville jeg vurdert å bytte lege :(

 

Gratulerer med bebis i magen!! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...