Gå til innhold

Positive erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å bli gravid - men føler jeg ikke kan siden jeg er så stor! Har ikke vekt, men veier mellom 100 - 110 kg, og er 172 høy. Ja, jeg vet det er mange større enn meg, men for meg er dette mye!

Men altså - pga studiesituasjon lønner det seg for meg å bli gravid nå, men jeg tørr rett og slett ikke. Redd for hvordan jeg vil bli seende ut, redd for hva andre vil tenke om meg, redd for hva legen/jordmoren vil si, redd for hver veiing, redd for en alt for stor baby, redd for komplikasjoner under fødsel, og i det hele tatt! Ja, jeg har lest masse om dette, som dere sikkert skjønner, og for å være ærlig så er det jo ikke mye positivt å hente når det gjelder overvekt og graviditet.

Så kan ikke dere hjelpe meg med å bedre synet mitt litt? For det er vel ikke så ille som jeg skal ha det til? Hva sier legen/jordmor? Hvordan blir gravid-magen seende ut? osv!

...jeg vil jo så gjerne ... :\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hey:)

når eg ble gravid var eg over 100kg og eg er kun 165høy så tror ikke du har noe og beskymre deg for:)

Nå har eg kun 24 dager til termin igjen og eg tenkt mye på hvordan eg vill se ut og hva folk sa men for og være erlig føler meg bedre som gravid :)

Alle kan se på en kvinne at de er gravid eg har like fin tute mage som andre tynne gravide :) og babyen min har det perfekt i magen sa legen og eg har ikke hatt noe som helst vanskliheter i denne perioden og eg er veldig overvektig:)

Og legene og jordmødrene er snille verfall de eg har hatt, de har ikke sakt noe som helst om vekten min eller noe. bare sjekka om barnet har det bra :)

så slapp av gravide kvinner store eller små er like fine:)

Skrevet

Jeg er selv 165 cm og var 98 kg da jeg startet på graviditeten. Så vi har vel omtrent lik BMI.

Folk bærer jo barnet forskjellig, så ingen kan fortelle deg hvordan din gravidmage vil se ut. Jeg har ordentlig GRAVID-mage nå i uke 28. Ser høygravid ut. Den begynte å synes allerede fra uke 14-16.

Lege og jordmor har begge nevnt at jeg er overvektig, men dette var kun på 1. kontroll hos dem begge. Siden har ingen nevnt noe.

Størrelsen p barnet er også mye basert på arvelighet. Var du eller sambo store?

Er du flink til å holde deg unna snop i sv.sk har du i hvertfall prøvd å sikre deg at baby ikke skal bli enorm. Samt med et normalt kosthold.

Ønsker deg masse lykke til.

Jeg rakk aldri å tenke som deg, da ingen av mine graviditeter var planlagt. Helsesektoren har ihvertfall tatt godt vare p meg hele veien.

Skrevet

Jeg veide 85 kg da jeg ble gravid, og er 163 høy. Gruet meg egentlig til å veie meg hos lege og jordmor, men det har gått veldig greit:)

Legen bare spurte hvor mye jeg veide første gangen, og skrev det opp- uten noen flere kommentarer. Jeg ga jo uttrykk for at jeg visste at jeg var litt for stor selv også, så kanksje han ikke så poenget i å strø salt i såret.. Jordmor har heller ikke sagt noe "stygt", eneste var at jeg måtte ta glukosebelastningstest pga for høy bmi. Jeg har vært frisk som en fisk hele svangerskapet, men kjenner nå at jeg begynner å bli fortere sliten- og ryggvondt når jeg er på jobb eller står mye ellers. Er nå i uke 31+ 4. Men disse plagene er vel noe de fleste får tror jeg.

Mine ekstra kg er nokså godt fordelt, og jeg har egentlig ikke hatt så mye ekstra på magen, så trodde jeg skulle få stor og fin gravid mage- men neida hehe. Kan nok sikkert klare å skjule den nå også om jeg vil det. Så hva slags mage du får er nok umulig å si:)

Ønsker deg lykke til! Syns i hvertfall ikke du skal la være å få barn bare pga noen ekstra kg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...