Labambie Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Jeg var og tok min i går,og er skikkelig spent på resultatet.. Jeg vet at jeg ikke har diabetes,da legen har sjekket meg for det. Men jordmor snakket om at jeg kunne være glukoseintolerant kanskje.. Vel vel, nå er jeg nysgjerrig på resultatet.. Får vite på fredag.. Noen som har tatt den som vil dele erfaringer?
~Roskva~ Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Hei Jeg har tatt den testen to ganger dette svangerskapet - den første gangen viste det seg at jeg hadde lav glukosetoleranse. Jeg kuttet da ut alt tilsatt sukker i kosten. Det var lettere enn jeg hadde trodd - jeg som er så glad i snop. Etter noen måneder tok jeg en ny test, og da hadde kostholdsendringen min gitt resultater - alle verdiene var helt normale, og jeg kunne sakte men sikkert begynne å spise litt sukker igjen. Nå er jeg bare nøye med å ikke spise sukker en dag eller to før jeg skal på kontroll, sånn at jeg ikke påvirker resultatene av urinprøvene og blodsukker-målingene. Jeg spiser også generelt mindre sukker enn jeg gjorde før - så en viss god effekt hadde sukkerstoppen på lang sikt også :-) Lykke til.
Lotta med novembergutt Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Når du kuttet ut sukker - var dette bare sukker som i søtsaker, kaker osv, eller gjaldt det frukt, poteter osv også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå