Gå til innhold

Har dere tenkt på navn allerde?


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

Så morsomt!! Jeg har tenkt akkurat det samme. Jeg har en gutt som bare har ett navn, og skal kalle mitt andre barn bare med ett navn. Har ofte irritert meg over at jeg har to navn. Kunne for eksempel aldri feire navndag ( ikke at det betyyde så mye), men å gi barna sine to navn som absolutt ikke klinger sammen er litt dumt synes jeg. Kjenner flere som har det, og de er nesten flaua over å si hva det andre navnet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var femten, eller deromkring, så bestemte jeg at blir det en gutt skal han hete Emil. Jentenavn har jeg ikke tenkt på. Synes Liv er fint, men det synes ikke sambo'n. Så hvis jente kanskje en Emilie/Emilia eller Jenni. Sambo er redd for at en gutt som heter Emil vil bli mobbet på skolen. Er ikke det et ganske vanlig navn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Emil er koselig. I hvertfall på Østlandet er det nå et relativt "vanlig" navn. Det som kan variere er uttalen på navnet, uten at det er ulik skrivemåte ( i hvertfall på skolen til min sønn). Selv liker jeg den ordinære nordiske uttalen best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi tenker nå er at viss det blir jente blir det Ella. Blir det gutt heter han Viljar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tuller nå vel????

 

 

Svar på spørsmålet er iallfall at jentenavn har ligget klart lenge, men guttenavn blir et lite mareritt å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har smakt på navnene mer enn en gang og vi liker dem. Hadde karsten-emil blit en jente hadde han hatt navenet svanhild-krestense,men så ble det gutt da og vi lot det navnet ligge til neste barn,men måtte jo finne et guttenavn til da og da var valget arvid-sigurd.

 

Ja,vi har tenkt å bruke begge navnene,ser liksom ikke vits med å gi et barn to navn hvis en ikke skal bruke dem. I mitt tilfelle er det jo bare et navn,siden jeg bruker bindestrek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...