Gå til innhold

Har dere tenkt på navn allerde?


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

Det har vi.

 

Blir det gutt blir det :Arvid-Sigurd og blir det jente skal hun hete Svanhild-Krestense

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med fare for å såre deg, jeg håper virkelig de navnene var tull:)

 

Men ja, har begynt å tenke på navn:) Men bare guttenavn, for vi er sikre på at det blir en lillebror til junior)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er navn på plass. Men jeg kommer sikkert til å snuse litt i navnebøker underveis. Jeg har hvertfall bestemt meg for Trym Nickolai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Dette er de to navnene jeg har lyst til å kalle den:

 

Jente: Vanessa

Gutt: Nathaniel

 

Men min mann liker ikke Nathaniel! Så må finne på et annet navn da! Ikke noe på A iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes guttenavn er det vanskeligste, men jeg liker August og Lukas godt. Hvis det blir jente blir det Mathilda. Det er ikke noe tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja......har tenkt på leah, cathrine, mathea, matilde, mina og bianca. er så sikker på at jeg får jente.......men er det gutt er jeg temmelig sikker på at det blir Noah ;) Har en jente på 3 1/2 fra før som heter Emilie, så må jo tenke på kombinasjonen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få lov til å spørre om hvorfor folk har reagert så veldig på navnevalget vårt. VI vil oppkalle,som vi har gjort med gullgutten og dette var navnene vi kom frem til og som vi likte.

 

Greit å si at en ikke liker et navn,men jeg synes det er på grensen når en setter seg ned å gjør narr av navnene. Som jeg sa inne på småtroll,da ei der ble hengt ut for navnevalget på datteren sin, alle er vi forskjellige og mange forskjellige navn er der,det er smak og behag og har en ikke noe positiv å si,vel så kan en heller bare la det gå forbi i det stille. Ingen som lider på grunn av et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart barn kan lide pga navnet! Barn kan mobbe for de minste ting, å da er det vi voksne som har ansvaret for å legge starten til barnet litt lettere. Å det gjøres IKKE med å kalle barnet for Kåre-Kjell eller Mona-Oddlaug.

Jeg har aldri skrevet et "sinteinnlegg" her før, men når du skriver "Ingen som lider på grunn av et navn" så er du veldig naiv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn på 3.5 år.. Han heter da Noah.. Men hadde da :

 

gutt: Noah, Jonas, Theo.

jente: Emma , Thea, Leah

 

Skal bli spennende å se sender no hvilken navn vi liker.

Vi ventet til ca halveis i svangerskapet.. Da tok vi oss noen kvelder og leste om navn.. Og når vi begge var ferdig.. så skreiv vi ned 5 navn vi likte.. Og se vi hadde felles gav vi poeng .. he he.. Men må si at vi hadde gitt navnet Theo 1 mer poeng enn Noah.. Men da vi såg sønnen vår så var det ikke tvil.. Noah var perfekt..hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har vi :) i god tid.

hvis lillegull er gutt blir det Liam eller Lukas.

litjmor vet vi ikke enda.

Liker Leah, Emilie, Sienna, Maria, Ada. så vi får se hva det blir :)

eller kansje dukker det opp et annet fint jentenavn etterhvert..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen blir mobbet for navnet,men hvis noen blir mobbet,så kan de begynne å plundre med navnet og da hjelper det ikke hva du heter.

 

En annen ting,så er det jo foreldrene sin feil,hvis barn mobber,de har ikke dratt dem skikkelig opp,så jeg tror heller at vi skal henge seg på dem,enn dem som finner navn enn liker.

 

En tredje ting,hvodan kan et barn bli mobbet for å hete arvid-sigurd eller svanhild-krestense. Har ei venninne som er helt opplsukt i disse navnene,synes de er så fine og i sær jentenavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes navnene er kjempefine jeg! ...men hver for seg. Ville ikke hatt dem sammensatt. Likte spesielt godt Krestanse. Aldri hørt navnet før, men synes det klinger godt! Men smaken er jo som baken - er det ikke det de sier? ;)

 

Vi har ikke kommet så langt at vi har funnet navn ennå, men en ting er klar: vårt barn skal IKKE ha et typisk navnetopp-navn. Synes de navnene har en tendens til enten å være pompøse eller kjedelige.

 

Lykke til med navnevalg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente: Hannah

 

Gutt: Emil eller Amund

 

Det er MINE førstevalg da.. Hva gubben mener er jo noe annet, men jentenavnet blir Hannah etter bestemoren min. Vi kalte opp bestefaren til mannen min sist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, vi kommer ALDRI til å bli enige! Jeg er bombesikker på at det blir en gutt, og jeg ELSKER navnene Ådne og Ommund, mens han liker Noah og Nathaniel. Jeg liker også Daniel og Joakim, to vakre, vanlige navn, som ingen kaller barna sine lenger. MEN jeg har vært sammen med to som het det en gang (tidlig i tenårene, er jo bare 20 nå da men) men følgelig sier samboer NEI.

Hva synes dere om det? Kan barnet hete det samme som eksen? Altså eks; hva betyr egentlig et forhold når man er 14?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok synes det var rart å ha navn fra en som jeg hadde datet da jeg var ungdom,men som du selv sier,hva betyr de forelskelsene der.

 

Om samboer hadde ønsket en nanv på ei som han hadde vært forelsket i 14 års alderen,så hadde jeg nok ikke reagert så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente: Camilla

 

Gutt: Espen

 

Men det kan fort endre seg...

Liker ivertfall ikke disse nye navnene som er så populere for tiden.

Har en Maria fra før.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "oppkalt" etter min pappas eks. :) Synes ikke det er noe å ta på vei for. Det er jo en grunn til at ekser er ekser mener nå jeg... Så lenge begge synes navnet er pent, så er jo det viktigst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min heter Daniel! synes det er nydelig jeg, hadde bestemt for lenge siden at fikk jeg en gutt skulle han hete det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere bruke begge navna til daglig eller bare det første? Vi er tre søsken, og alle er kalt opp og har dobbeltnavn. Da er det godt og ha to navn som klinger godt i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også tre søsken som har dobbeltnavn,men verken søsteren min eller jeg har kalt barna våres med to navn.. Jeg kommer ikke til å gjøre det av den grunn at jeg kommer bare til å kalle mitt barn med ett navn og da er det ikke vits i å ha et dobbeltnavn.Bruker man bare ett av navnene,blir det feil etter min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med respekt for valgene dine (og jeg forutsetter at det er reelt), så er jo navnene utrolig tunge! Siden du har satt bindestrek, antar jeg du mener at barna skal få begge navnene og at det ikke er ment kun som forslag. "Går du og ser etter lille Svanhild-Krestense mens jeg ammer Arvid-Sigurd".. Se det høyt for deg selv, så hører du at det ikke klinger godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...