Gå til innhold

Når dere skal ha UL i uke 18-20


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

vil dere da vite kjønnet?

 

Hvorfor og hvorfor ikke?

 

Her kommer vi nok til å ville vite det.Ønsket å vite det sist også,men samboer ville ikke og jeg synes at den som ikke ønsker å vite det skal respekteres,da det ikke er naturlig å få vite det,enn må ha hjelpemidler. Så var vi på 3d ul og så det selv,så da viste vi det jo og det var mye kjekkere med en gang.Tror ikke samboer angret en dag på at vi fikk vite det,så denne gangen vil vi begge vite det. Både fordi at jeg har lyst å kjøpe litt jenteklær,hvis det blir jente og ja,jeg synes det var kjekt å kunne si navnet til gutten min i magen,sist og blir sikkert like kjekt denne gangen som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke vite kjønnet - alt jeg bryr meg om er at barnet er friskt, så får kjønnet komme som en liten overraskelse! :-D

 

... men spørs om jeg vil klare å holde meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil iallefall vite det :) For jeg er utrolig nysgjerrig, og gleder meg helt enormt til å finne ut om det er en lillebror eller lillesøster som spreller rundt i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette har jeg tenkt på. Men som sambo sa - jordmora vet det jo, og når en person der ute vet det, så kan like så godt vi vite det ;) Og jeg er jo enig i det, der sitter hun og ser kjønnet også skal hun ikke si det? Det kommer jeg ikke til å klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har enda ikke snakket om dette.. Men jeg kan fortelle om mitt forje svangerskap..

 

Da ville vi ikke vite det.. Sambo som fikk litt viljen sin der da.. he he..Men jeg var litt glad for det.. Helt til slutten.. Jeg hadde svangerskapsforgiftning.. Og fødselen ble satt i gang..Jeg var veldig syk.. Og på slutten av dag 3 så ble det haste keisersnitt.. Jeg fikk da sett fjeset til ungen, før de bar ungen ut.. Og jeg lå å ropte: hvilket kjønn er det? ? ? ? he he.. også fikk jeg vite av en av legene der at det var en stor fin gutt..

 

Så om noe sånt skjer igjen.. så hadde jeg nok ville vist kjønnet ja.. Men det er no ikke alt man rår for :)

 

SKal bli spennende å høre hva samboer sier denne gangen. Men så vet jeg at denne gangen ender med keisersnitt tidligere enn terminen.. Og da får jeg no ungen til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! jeg ønsker ikke å vite kjønnet på den lille. jeg syns det er litt spennende å vente til fødeslen med å få vite kjønnet:) mannen min ville vite det i begynnelsen, men nå vil vi begge vente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil vite det fordi jeg er for nyskjerrig! og da kan vi konsentrere oss om jente eller guttenavn.

 

men om jeg ikke får sett det er det greit og, for jeg vil elske lillbabyen uansett, jeg vil vite at den har det bra, det er viktigst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil gjerne vite det fordi vi har en følelse av at det vil bli lettere for oss - og spesielt gubben - å knytte seg til et ufødt barn dersom man i det minste kan si "hun" eller "han". Men om vi sier det videre til noen gjenstår å se, for jeg har litt noia for å bare få rosa eller lyseblå babyklær. Rosa er absolutt ikke favoritten, dessuten er det kjedelig at alle klærne blir i samme farge :P Så både mamma og svigermor har fått streng beskjed om at de KANSKJE får vite, men KUN dersom de lover å strikke i kjønnsnøytrale farger likevel :P *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vite det de andre to gangene, og tror nok at jeg vil vite det denne gangen også. Mye fordi jeg er nysgjerrig, men mest fordi jeg får et litt mer konkret forhold til bebisen i magen.

Angret aldri de andre gangene iallefall, kjekt å kunne snakke til henne med navn liksom.

 

Likevel så er selvfølgelig det helt uvesentlig i forhold til om babyen er frisk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil vite det, ikke at det har noen betydning. Har bare en viss følelse av et kjønn og vil få det bekreftet eller avkreftet. Det blir også lettere å tenke på navn, har satt meg fast ved det ene kjønnet og er det det andre så blir det lettere å tenke på navn og slipper å få det sjokket om motsatt kjønn når barnet kommer ut. Har en STERK følelse av at det er en gutt, så jeg får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg heller ikke om hva slags kjønn det blir,men følte som mange andre også sier,en annne tilhørighet til babyen etter at jeg fikk vite kjønnet,vi sa navnet vi hadde funnet osv.

 

Jeg føler at jeg får en jente denne gangen,men det gjenstår å se,får jeg en gutt,er jeg like glad og kommer til å elske ham like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil vite hva det er,men det vil ikke pappaen, men jeg tror nok jeg skal sjekke siden vi ikke bor sammen for øyeblikket :P

 

jeg vil gjøre det for praktiske innkjøp når januar salget kommer...når babyen kommer så vet jeg at jeg ikek orker med en gang og handle så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...