Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan går det??? Jeg har vært borte, og er ikke helt oppdatert...

Fikk du satt inn egg på mandag??

Jeg venter på blodprøvesvaret. Får det i morgen formiddag, men det vil nok være negativt dessverre...Testet på rugedag 13, og den viste IKKE GRAVID, så da er nok håpet ute...

Nå heier jeg på deg!!!

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136216597-mumrikken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Frøya :)

Så lenger nede her at du hadde testet... Fikk helt klump i halsen jeg- var så sikker på at du skulle klare det denne gangen! :-( Livet går jammen mange kronglete omveier iblant, og det kan være vanskelig å finne mening og se ting i sammenheng! Håper virkelig at du klarer å se fremover og se en lysning i form av Riga-besøk om ikke så altfor lenge :)) Vi må bare fokusere på at morgendagen bringer nye muligheter!!

Jeg er jo som du forstår tilbake fra Trondheim ja.. med ganske så blandet følelser. De to små embryoene tinte fint opp, fortsatte å dele seg flott til innsetting (5 delt begge to), men du vet den slimhinna spiller ikke helt på lag... Den var vel 5mm ved innsett så jeg har ikke de helt store forhåpningene. Legen ville gjerne forsikre meg om at det ikke var noe som tilsa at det var noe særlig dårligere forhold før ved 4mm, men alle undersøkelser og alt jeg leser her inne tilsier jo noe helt annet.Kjenner egentlig at jeg bare synes det bli litt useriøs. Dette relaterer jeg jo til måten forsøket startet, uten progynova og med beskjed om å ikke ta eggløsningstester. Hadde jeg ikke testet, hadde jeg gått glipp av hele perioden (noe som kanskje hadde vært like greit..med tanke på slimhinna..hehe), men det var liksom ikke tema og utsette ting heller. Uansett viste UL der oppe at jeg hadde hatt eggløsning, og eggstokkene så plutselig helt perfekte ut??!! Legen påpekte at jeg kanskje ikke hadde hatt tykkere slimhinne tidligere heller, og at jeg kanskje ikke ville få det i fremtiden. Men da blir jo igjen spørsmålet!! Hvorfor ikke prøve med stimulert syklus??

Jaja, nå er iallefall de to frøene på plass så da er det bare å vente...og vente.. :-))

Blodprøvene jeg tok på dag ni var forresten veldig fine. Lh var på 10, noe som vistnok er perfekt to døgn før eggløsning. Så da skjønner jeg jammen ikke mye når jeg sammenligner de jeg tok for tre mnd siden, med LH og FSH på opp i mot 20? :o)

Ble mye dette her ;) Godt å få ut litt frustrasjon :-))

Nå er det på tide å hoppe til køys. Hverken innleveringsoppgaver eller eksamensstoff går vel noe sted :o))

Sov godt fortsatt du, så krysser jeg fingrene for et bitte lite håp om et positivt svar for deg i morgen :))

Stor nattaklem :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136216597-mumrikken/#findComment-136216706
Del på andre sider

Huff, det kjennes ikke godt ut når man føler at alt blir litt halvseriøst, og at de bare gjennomfører for og gjennomføre....Rart at de ikke vil prøve i stimulert syklus.

Er jo utrolig positivt at du har hatt eggløsning, at blodprøvene er bedre, og at eggstokkene ser helt perfekte ut!!!!! Her må vi ta med oss alt positivt som er:O)))

Håper at eggene klarer og feste seg, og holde seg der, selv om slimhinnen er noe tynn. Jeg heier på deg av hele mitt hjerte!!!!

Blodprøven min viste en HCG på 6 på rugedag 14, så da er løpet definitivt kjørt for min del.

Da blir det mail til Riga i ettermiddag med håp om at jeg blir ruger i løpet av februar/mars. Nå ble jo dette forsøket gjennomført litt tidligere enn hva både jeg, legen og de i Riga trodde, så kanskje vi slipper til i Riga i februar!!? Hadde ikke gjort noe, det:O)))

Har sendt mail til legen i Finland for syns skyld, og bare spurt om det er noe vi burde gjøre annerledes neste gang. Vet at andre har fått Fortecontin for ikke og støte bort egget, samt at snoopi med sitt aktive immunforsvar har fått Prednisolon. Kanskje noe for mitt overaktive immunforsvar, det??

Stooooor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136216597-mumrikken/#findComment-136220801
Del på andre sider

Offa meg... :-(

Trist å høre at alt håp er ute! :-( Får virkelig håpe at du kommer raskt til i Riga, og at babylykken er nært forestående. Holder med deg i at du må prøve å få svar på om noe kunne vært gjort annerledes...og at ting iallefall blir helt optimale ved neste forsøk :o)

Hva koster det i Riga i forhold til Finland? Det er jo ikke akkurat billig uansett har jeg skjønt. selv betaler vi 50 000 (+ medisiner) for tre forøk.

Ha en fortsatt god kveld Frøya :o))

Mange trøsteklemmer :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136216597-mumrikken/#findComment-136221972
Del på andre sider

Sendte mail til Riga i går kveld. Så plutselig at Olegs hadde lagt ved et skjema som vi måtte fylle ut og sende med, samt at han ville ha bilde av oss og ha ferske blodprøveresultater på div prøver.

Skjemaet fylte vi ut, men blodprøvene får vente til neste uke.

Enkelte av spm var, i mine øyne, direkte latterlige....Hvilken neseform og hvilken utdannelse donor har, bryr meg egentlig mitt der sola aldri skinner....Det viktigste er at vi matcher på høyde, hud-, hår- og øyenfarge..

Utifra de nye prisene som kommer i Finland i januar `08, så er Riga hvertfall 30.000 kr billigere. Håper ikke Riga skrur opp prisene sine også. De sendte hvertfall med prisliste, og der stod det at det kostet ca 4000 euro mot Finland sine 7900 (32.000 mot 63.000). Det er en rimelig heftig forskjell...Dette forsøket betalte vi 50.000 for, så de øker prisen med 10.000 fra januar.

Jeg hadde lyst til og dra østover allerede første gangen, men sambo ønsket Finland, og de hadde endel fordeler, så da ble det slik. Nå er vi imidlertid ferdige med de. Har sendt mail til legen der og spurt hva som evt kan gjøres annerledes neste gang, og venter på svar derfra. Skal videreformidle det til Riga, så får vi høre hva de sier der:O)

Medisinene mine kommer forresten i tillegg til de prisene jeg sa, men de er ikke så ille dyre. Donor sine er inkludert.

50.000 kr for tre forsøk høres ut som en drøm for meg:O))) Det er allikevel mye penger, og hvertfall om man ikke lykkes...

Vi må også regne med flybilletter og opphold i prisen. Til Tampere koster det 10.000. Er mye billigere til Riga:O))))

Nå ble det mye pengeprat her, du!!

Gleder meg til og oppleve byen Riga:O)))) Og ikke minst dra på spa!! En ordentlig kjærestetur med andre ord!!

Hvordan går det med rugingen i denne adventstiden??

Sambo er hjemme fra jobb med ørebetennelse og dårlig form, så her har vi kost oss med og sove leeeeenge og spise en god frokost i en adventspyntet leilighet med lilla duker, og lilla lys OVERALT:O))

Om ikke lenge skal vi ta oss en tur til et kjøpesenter noen minutter unna her og få unna noen ærend.

Ha en flott fredag, Mumrikken!!

Bamseklem:O)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136216597-mumrikken/#findComment-136238212
Del på andre sider

Hei Frøya :-))

Følger med trilleren fra sidelinja her, og krysser alle fingrer for at den skal ende med en positiv test!!! ;-)) Flott å høre at dere koser dere i ventetiden iallefall, bare litt over ei uke igjen til siste eksamen her også no så da går det ann å få slappet av litt.. :o)

Det blir jammen mye penger om man skal ta noen forøk forstår jeg. Men uansett så blir jo 50 000 som småpenger å regne mot det en må bet for flere eggdonor forøk! MEN, lykkes vi (og det SKAL vi til slutt), er det vel anvendte penger :-))

Rugetiden her går sakte, men sikkkert... Merker ikke så mye annet enn jeg har suuuperkort lunte! Stakkars de andre i nærheten her.. hehe

Ikke noe ømme pupper, men kanskje litt ekstra trøtt. Jeg tar crinone hver morgen, og trodde kanskje jeg skulle merke litt mer, men den ggang ei. Legen på Medicus mente forresten at jeg ikke trengte crinone i det hele tatt iom jeg hadde hatt eggløsning og var i naturlig syklus. Det gule legemet skulle klare å produsere nok progesteron på egen hånd mente han. IGJEN, ganske motsatt av det andre jeg leser innpå her. Men jeg fikk iallefall resept, men det skulle iallefall være nok med en dose pr dag...men du vet; nå er jeg jo litt usikker på det også... :-)) Det skal ikke være lett!

Nå tror jeg at jeg tar kvelden med lesing og går å tar meg ett glass rødvin og ser idol. Kos dere masse videre, og rug for harde livet!!!

Mange gode tanker og klemmer :o))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136216597-mumrikken/#findComment-136242022
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...