Gå til innhold

Ny her... Satt tilbake egg 28. november.

Anbefalte innlegg

Ja, så kom jeg altså hit jeg og...

Har ei skjønn datter på snart 7 år og er derfor ikke spesielt stresset i forhold til om vi får flere barn eller ikke. Vi har prøvd siden mars 2002 med et par måneders opphold året etter for å unngå et desember-barn, men hadde vel ikke trengt det da viser det seg...!!

Jeg har ikke prøvd hverken eggløsningstester eller noe som helst, ikke vært gjennom noen undersøkelser utover blodprøver og ordinære GU'er heller, men vi har hatt mistanke om at mannen min var problemet da nummer to aldri kom... Det viste seg å stemme etter sæd-prøver. Han har dårlig kvalitet på svæmmerne, ble operert testis på begge sider i 9-års alderen, noe som sannsynligvis er årsaken til problemet. I tillegg drar jo jeg på årene med mine 38 år da, og i tillegg er jeg overvektig, så summa summarum er vel årsaken til vår sekundære infertilitet noe sammensatt.

Vi begynte utredning i England da vi bodde der, men det viste seg at vi måtte betale alt sammen selv der siden vi hadde et barn fra før, og der er det mer kostbart enn private klinikker i Norge. Så vi gjorde bare en del prøver som nevnt ovenfor, og alle disse ble utført av det offentlige og var dermed helt gratis. Ikke noen mellomting! Vi sendte prøveresultatene til fastlegen vår i Norge og ba ham henvise oss til Riksen ettersom det ble vårt nærmeste alternativ etter at vi flyttet tilbake til Norge. Vår første samtale der hadde vi i mai, dagen etter at jeg var på jobbintervju her i Norge(!), og mens jeg er på sykehuset ringer de og tilbyr meg en knallbra stilling som jeg bare MÅTTE si ja til!

I slutten av august var vi på plass i Norge, og vi kunne ha startet behandling i oktober, men da var lista full. Så vår tur ble i november.

Jeg gruet meg verst til hormonbehandlingen i forkant av egguttak, for hadde blitt fortalt at det ikke var noe særlig. Men alt har gått som en drøm! Nesten ikke merket noe annet enn litt hodepine i forbindelse med nesesprayen. Fikk sprøytedoser på 300, og hadde 8 eller 9 egg å hente ut etter 9 dagers behandling!

28.11 ble to egg satt tilbake etter ICSI, så nå går vi bare og venter spent på å få tatt blodprøven som skal fortelle om det blir noe, på mandag. Ingen av de resterende eggene var gode nok til frysing, men de satte tilbake to av god kvalitet, det ene ble beskrevet som helt perfekt, så da satser vi på at alt går bra. Hvis ikke blir jeg nok her en stund igjen... Har frekventert på BIM og DIB siden 2000!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136216416-ny-her-satt-tilbake-egg-28-november/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen til oss :)

Så koselig at du er blitt ruger.. selv går jeg pås prøyter og blir ruger neste uke tror jeg. men skal inn til Porsgrunn i dag på UL ettersom jeg har litt vondt i magen og er veldig oppblåst... så spent på hvordan det kommer til å gå.

Men Lykke til og oppdater oss hvordan det går med deg altså!!! :)

klems

Hei Trine1!

Velkommen hit! Jeg er også forholdsvis ny her. Er igang med første forsøk ved riksen, skal ha uttak imorgen!! Så jeg er veldig spent!!!!

Godt å høre at alt gikk bra med deg og at du fikk inn befruktede egg, da er det bare å se frem mot en positiv test til uka for deg:-) Jeg skal krysse fingrene!

Takk for velkomst jenter, skal holde dere oppdatert!

Føler meg ikke spesielt gravid eller ikke, så vanskelig å vite om noe skjer eller ei... Jeg tok en gravidtest i går morgest bare for å se, men den var negativ. Dessuten var den utgått på dato for flere år siden, så jeg tar ikke det resultatet så veldig alvorlig.

Huff, nå er jeg så frustrert, jeg får ikke svar på Rikshospitalet på blodprøven!

Tok blodprøven på mandag, og kom ikke igjennom på telefonen i går. Kom igjennom i går ettermiddag på AIH telefonen hva nå det er, men damen der fikk ikke til å sjekke svaret for meg fordi det var kluss med datasystemet! Onsdag ettermiddag kom jeg faktisk igjennom da, men da var ikke prøvesvaret klart ennå! Så nå får jeg prøve på nytt igjen etter lunch...

Annonse

Ble negativt svar gitt, så jeg blir her en stund til. Nå får jeg bare vente på at mensen kommer, så får jeg ringe inn og booke ny tid, rundt slutten av februar eller noe sånt.

Ja, ja! Still going strong, and life goes on! :-)

Det var trist..Men godt å lese at du er klar for nytt forsøk!! Vi damene inne her kan jo aldri gi opp:-))))

Du må kose deg i jula og lade opp til nytt forsøk! Jeg skal teste i slutten av neste uke. Fikk som deg satt inn to egg etter icsi.

Juleklem!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...