Trønderpia Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Hei Er det noen som har vært hos Ken Purvis i forb. med dårlig sædkvalitet, og hvilke erfaringer har dere? Hvor kan man evt. komme i kontakt med han/bestille time, og hva koster dette? Sjekker han mannen på en legetime, eller må man tilbake flere ganger?
Lisa78 Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Hei! Mannen min har akkurat hatt sin første time hos Dr. Purvis, og han hadde helt klart mye mer peiling enn det vår lokale gynekolog hadde. Mannen er satt på antibiotika og Pergotime for å kvitte seg med en infeksjon og kanskje til og med løse opp i fortettede sædledere. Om dette fungerer får vi ikke vite før kuren er over, så i midten av januar vet vi mer. Det positive så langt er at mannen faktisk har fått en diagnose (prostatitt og fortettede sædledere), tidligere har han bare vært "tall på et papir". (Han har dårlig antall, dårlig bevegelighet, sinnsykt mange betennelsesceller og kun 0-1% celler med normalt utseende.) Andrologisk senter ligger på Skøyen, bare tre-fire minutter å gå fra stasjonen der flytoget stopper. Vi ringte direkte til senteret (tlf:23272250) og bestilte sædprøve og legetime samme dag, og prisen var på 1000kr. Etter endt kur var det beste om mannen kom tilbake for ny prøve. Legeundersøkelsen bestod av ultralyd utvendig foran og innvendig bak, og mannen min vil gjerne tipse om å tisse før timen ;-) (Han har visst aldri vært så nær å tisse seg ut... hihi) Noen av sædanalysesvarene fikk han allerede under legetimen. Se også www.andrologisksenter.no for mer informasjon. Lykke til :-)
Lisa78 Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Hei igjen! Jeg kjente deg plutselig igjen på et annet innlegg her inne, og kom da på at kanskje du kan svare meg på et spørsmål. Etter å ha fulgt med på forumet en stund synes jeg at det virker som de med dårlig sædkvalitet må gjennom mange forsøk, viss de i det hele tatt får det til... Vet du noe om at sjansene for vellykkede forsøk er mindre ved dårlig sæd-problematikken enn med for eksempel tette eggledere? Vi er ikke komt i gang med første forsøk en gang, så på dette feltet vet jeg ingenting.
Trønderpia Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2007 Hei Nei, desverre, jeg vet ingen ting om hvordan sjansene er verken den ene eller andre veien.Med et opptimalt befruktet egg og alle forholdene til rette, ville jeg kanskje tro at det er litt 50-50% om det fester seg eller ikke. Men som sagt, jeg har ikke peiling. Etter mange forsøk hvor det ikke vil feste seg til meg, har jeg fått beskjed om at jeg skal inn på en undersøkelse, hvor de skal sjekke ut livmoren min eller lignende. Dersom de ikke finner ut noe der, lurer vi på og ta en tur til Oslo til denne legen, og håpe på noen svar. :-)
Lisa78 Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Håper de finner ut av ting og at det ordner seg for dere så raskt som mulig :-)
Trønderpia Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2007 Tusen takk for det! Håper deg samme for dere :-)
dona Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Min mann ble henvist til Ken Purvis av sin fastlege. Fikk veldig dårlig resultat og fikk beskjed om at eneste mulighet for å bli gravid var prøverør. Jeg viste resultatene til 2 leger i forbindelse med min utredning på Ahus. Begge sa at prøvene ikke var så dårlige. Vi begynte å lure litt så min mann gikk på eget initiativ å tok en ny sædprøve på Aleris (røde kors klinikken). Resultatet var helt normalt. Er litt rart synes vi at Ken Purvis var så negativ. Han var også meget bestemt på at vi skulle bruke Porsgrunnklinikken til prøverørsbehandlingen og han kunne få oss inn der. Kan han tjene noe på å henvise oss dit? Vi er vel litt skeptiske til Purvis etter dette, men han går jo for å være dyktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå