Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Huff og huff.... Er litt engstelig her jeg sitter... Er nå 6+5 og allerede gått opp 2 kilo!!! Prøver å være flink til å spise sundt og riktig, i og med at jeg veide 89 før jeg ble gravid..... (9 kilo mer enn forrige sv.skap).... Sist gikk jeg opp hele 27 kilo.... orker ikke det en gang til.... Har så lyst å ikke gå opp noe særlig mer enn 10-15 kilo, så jeg hvertfall ikke kommer til å veie mer enn sist.... Det jeg lurer på er.... hva spiser dere i løpet av en dag???? Ser at så mange av dere ikke har gått opp så mye:)
Galskapens overhode Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Slik spiser jeg: Frokost: 1 skive med pålegg men et glass vann eller en kopp te til. En frukt Lunch: 1 liten baguette med salat og ost og skinke på evt en stor skål med salat og et lite rundstykke, gjerne med en kaffe latte eller et glass vann eller melk Middag. 1 stor porsjon middag med det som behager meg når jeg sitter der. Drikker da som oftest saft til. Kvelds: Jeg er ikke noe særlig glad i kveldsmat. Har jeg spist middag kl 15, trenger jeg gjerne en skive i magen rundt kl 22. Men spiser jeg etter kl 16 spiser jeg kun 1 frukt eller 2 på kvelden. Drikker litt kaffe og vann innimellom dette i løpet av dagen. Spiser omtrent like mye som før jeg ble gravid.. Men merkbart mindre snop. er ikke så glad i det lenger. Er nå 28+1 og har gått opp 5 kg.. Men selv om dette passer for meg, så er det ikke sikkert det passer for deg. Har ikek tenkt noe særlig på kosthold hele svangerskapet. Prøver bare å nyte det oppi alle plagene. Grunnet bekkenløsning allerede fra uke 8-9, så er jeg i svært lite aktivitet.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 frokost: 1 skive brød, med leverpostei eller ost og kaviar. et glass melk og litt juse ca 1/2 glass. på vei til jobb en frukt. lunsj. medbrakt matpakke 1 skive brød eller salat/ middagsrester. drikker vann. mellom måltid. siste skiven med brød eller frukt. på vei hjem fra jobb. en frukt eller yogurt eller cottagechees. eller dissa wasa knekkebrøene med ost på. middag: fks. 2 kjøttkaker, grønsaker, saus og en potet. kvelds: knekkebrød, kjeks, frukt eller grønnsaker. skal jeg kose meg med noe potetgull eller godteri spiser jeg frukt eller grønsaker først. har alltid en bolle med oppskjærte grønnsaker eller frukt i kjøleskapet. dette er sånn ca det jeg spiser på en dag. spier hver 3.time. drikker noe brus men mest vann eller sukker fri saft. tar en kopp kaffe om dagen.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Stort sett spiser jeg: 2 skiver brød med pålegg til frokost. 2 skiver brød med pålegg til lunch en ganske stor posjon middag 2 skiver brød med pålegg til kvelds Og så noe godt og drops mellom. Har gått opp ca. 3 kg nå og er ferdig med uke 24. Men jeg har spydd mye også.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har åte vanlig hele svangerskapet. La på meg 8 kg da jeg var komt til uke 34 og var veldig stolt av meg selv. To uker senere har jeg lagt på meg ytterligere 4 kg. Ikke kjekt, men sånn er det å være gravid. Tror heller vi skal fokusere på det positive, det som kommer ut.
xToyax Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har spist som jeg gjorde før svangerskapet og enda mer til.. Det har ført til at jeg (i 8. mnd nå) er gått fra 74 kg til 93.. Men da jeg var i 6. mnd fikk jeg beskjed fra legen om å ta det litt pent med vekta, og jeg syns den var en smell i anskiktet.. Det gjorde at jeg har gått opp 2 kg siden (fra 91->93kg), ved at jeg har spist en brødskive mer når jeg ha vært sulten; istedenfor å bare sitte å "stappe i meg" uten å bli mett.. Har gått opp mye, men vet til senere svangerskap hvordan jeg skal forholde meg med maten da:p Veldig lett å unnskylde seg bak at man er gravid.. Syns ihvertfall jeg..
Frøken Svingtrapp Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg er 8+4 og har nokså varierende matlyst. Så langt har jeg gått ned 4 kg, og derfor spiser jeg bare det jeg har lyst på. Siden det er min første, aner jeg ikke hvor mye jeg vil legge på meg etterhvert. Men man sier jo at man arver sin mor, og hun la knapt på seg 6-7 kg ved begge sine svangerskap. Stort sett spiser jeg : Frukost: banan eller en skive toast med pålegg og te med skummetmelk Mellommåltid: frukt av noe slag (i dag ble det hele 4 mandariner) Lunsj: mer toast eller knekkebrød. Gjerne med hvitost eller syltetøy Mellommåltid: frukt eller rå grønnsaker (paprika er populært) og kapteinkjeks med hvitost og smør Middag: forskjellig hver dag, men jeg foretrekker ting uten kjøtt for tiden. Blir mye wok eller annen mat hvor jeg plukker ut grønnsakene og spiser bare dem. Kål er supert og i dag blir det grønnsakssuppe laget fra bunnen av med mye kål og gulrot. Mellommåltid: nøtter, oliven, fetaost og salat, popcorn eller annet snop (blir litt svak om ettermiddagen rett før kvalmen setter inn) Kvelds: 3 -4 kapteinkjeks, salat, fetaost, oliven, paprika og evt kivi eller mango for tiden. Med unntak av morgenteen, drikker jeg nesten utelukkende vann. Når jeg ser det skrevet ned, ser det veldig mye ut, men det kan ofte dreie seg om 3-4 munnfuller før jeg er forsynt. Da vil jeg gjerne ha ulik smak for hver munnfull. Sært? Jupp - jeg vet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå