Gå til innhold

noen andre som bruker brystskjold?

Anbefalte innlegg

har vore plagamed veldi såre bryst siden fødsel og blei anbefalt av barnepleier å bruke brystskjold så lenge eg var sår..

no har det gått tre veker og eg foretrekker å bruke brystskjold enda, føler og at tirill får bedre tak i brystet når eg bruker de siden brystknoppene er vanskelige å få tak på pga mye melk..

noen som har noe erfaring med dette? fordeler el ulemper?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136214540-noen-andre-som-bruker-brystskjold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg brukte skjold lenge når storesøster ble født. Startet med skjoldet allerede på sykehuset da hun ikke fikk helt tak i puppen. Hadde ingen probemer med skjoldet annet enn at det var upraktisk og til tider litt sølete. Slapp heldigvis brystbetennelse og annet ugg....

Greide ikke å slutte med skjold før jenta var 4 mnd... men hadde nok greid det tidligere med litt mer innsats. Fikk en liten gutt nå i november og hadde som mål å greie ammingen uten skjold. Har fått det til, og er fornøyd med det.

Dette var bare nen erfaringer fra meg. Lykke til!

hei..

jeg måtte bruke brystskjold frem til for noen dager siden, jeg klarte ikke og amme, det jeg synes var dumt med brystskjold er at han svelget luft og da ble han dårlig i magen, men ellers synes jeg det var ganske posetivt for vi fikk jo samme kosen som amming, men nå ammer jeg fult..

Jepp, jeg bruker brystskjold, ganske enkelt fordi det er den eneste måten jeg kan få ammet på, ellers får han ikke tak. Ser det er ei som skriver at jordmora ikke anbefalte å bruke det, greit nok om man har brystvorter som funker å amme med, men for min del må jeg altså bruke brystskjold for i hele tatt å få ammet (har desverre veldig små brystvorter), så jeg ble anbefalt å bruke det. ;) Har ikke noe problemer med at han suger i seg luft når han suger på brystskjoldet og det funker helt fint for oss å bruke det.

eg skal skaffe meg brystskjold i måra! for no har eg så såre brystvorter, at omtrent må skrike til kvar gang han skal suge fra puppane... ser ut som de muligens er komt noke betennelse og heilt framme..

Eg bruker 1 gangs ammeinnlegg, men dei er jo skikkelig vonde ... kvar gang eg skal ta fram puppen, heng brystvorta fast i papiret, og må slitast laus...au!

noken som har et råd?

vurdera å skaffe ammeinnlegg i ull el noke

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...