Gå til innhold

Når har/hadde dere første legetime?


Løvehjerte

Anbefalte innlegg

Er ca 4 uker gravid (nr.2), sist hadde jeg første legetime rundt uke 10 tror jeg. Litt usikker på når jeg skal be om legetime nå, er vel ikke noe vits enda? Men har så lyst til å høre hjertelyden om et par uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk time hos min gynekolog ganske kjapt etter pos test..For å bekrefte svangerskapet..men første kontroll hos lege hadde jeg i uke 10..Som er ganske vanelig..Er også mange som ikke får før i uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanlig med første kontroll i uke 8-12, selv var jeg i uke 9. Skal til første kontroll hos jordmor i uke 16, gleder meg veldig :)

Sikkert lurt å bestille time no, er jo ofte lang ventetid hos lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en time så tidlig som uke 5!:) Så dit skal jeg førstkommende fredag..

Noe av grunnen er vel fordi jeg har en kronisk sykdom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant det ut 19nov og fikk lege time 21nov, er nå i 9 uke og skal til jordmor i morgen.

MEn grunnen til at det skjer så fort er fordi jeg mest sannsynlig har ett såkalt risikosvangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk et sånt skjema hos legen sist jeg var der.. På det legekontoret var første kontrollen mellom uke 9 -12, og så i uke 16 osv osv.. Ganske ok å ha en slik "manual". Hvis man ringer legen så setter de vel deg opp når de føler det passer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke time før i 13 uke, på nyttårsaften. Synes det var litt kjiipt pga i oslo så kan en jo velge mellom flere fødesteder, men men det går seg nok til. Men når jeg er i den 13 uke så kan vel sikkert høre hjertelyden også, det hadde vært artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første i uke 9. Ba om å få så tidlig pga kronisk sykdom samt at jeg har en historie med dårlige jernlager, for å få sjekka rundt medisiner og få tatt blodprøver og sånn. Men i følge legen var jeg tidlig ute, så han prøvde ikke å finne hjertelyd eller noe sånt, bare kjente på livmora at den kjentes grei ut og tappet meg for blod til alskens tester.

 

Forresten; såvidt jeg vet sendte han ikke inn noen søknad om fødeplass... og jeg skal ikke tilbake til ham igjen før etter jordmorkontroll i mars (så, omtrent i april en gang tenker jeg), med mindre det skjer noe spesielt. Noen som vet hvordan det funker med søking og sånn i trondheimsområdet? Bor i Skaun kommune - så om jeg "sogner" til St. Olavs eller Orkanger vet jeg rett og slett ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både denne gangen og sist, ringte jeg lege med en gang jeg fant ut jeg var gravid. Ble satt opp på time relativt kjapt, og det har ikke blitt stilt spørsmål om hvor langt jeg er på vei. Tror det har endt opp i uke 8-9 begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde legetime i uke 6, men fikk bare sykemeld. Fikk første undersøkelse 4. januar, rett etter uke 10! Men har bestilt tidlig ultralyd til uke 9! Gleder meg........!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der tidlig fordi jeg var så ille kvalm. Så da jeg kom uke 7 så tok vi like godt første kontroll med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, det er jeg usikker på! Jeg bor selv på Orkanger, men jeg vil anta at de prøver å pushe så mange som mulig i retning st.olavs? Er jo ikke så mange plasser på Orkanger.

Jeg er imidlertid kjempeglad for at OSS blir sykehuset "mitt", virker som at små sykehus er mye flinkere til å ta seg av pasientene sine, både med tanke på tid og god plass.

 

Men, tilbake til spørsmålet ditt. Jeg vet ikke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første kontroll i går, og var da 14+4 iflg legen.. Tok litt tid, men jeg har ikke følt noe hast egentlig. Har vært kvalm, men i fin form ellers. Det eneste jeg syntes var kjipt var at han ikke sjekket sf-mål, ikke sjekket hjertelyd, og ikke tok noen undersøkelser utover vekt og urin samt blodtyping.. Var ikke de litt rart???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! :)

Da venter jeg nok til etter nyttår med å bestille time.

Kommer til å gå til fastlegen min denne gangen, som jeg ikke har vært hos før, men det burde vel gå greit å få time innen et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til lege på tirsdag,da har jeg vel gått over i uke 5.

 

Håper at hun sender meg videre til gynokolog så jeg kan få ta ul. Vi får se hva hun gjør. GJør ikke hun det,tar jeg en privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med IVF og da tar de tidlig UL rundt uke 7- 8. Der fortalte de meg at jeg skulle gåtil lege og jordmor annenhver gang og at oppstart hos lege var fra ca uke 10- 12. Jeg fikk legetime 12+ 5 og jordmor uke 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...