Gå til innhold

Noen her som har reist med danmarksbåten når vind styrken er 12??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har sett på det selv.. huff.... Hater uvær.. hjelp...

Pappa var på båten for et par uker siden og da kjørte dem bare i oslofjorden. Var altfor uvær så dem kunne ikke reise ut...

Uff..........jeg kjenner at jeg mistet totalt lysten på å reise neste uke..........men det er i jobb så jeg må vel pent møte opp.............urk.....

Fant forresten en annen oversikt, men det var visst over antall inntatte øl;-)

Kanskje satse på den i stedet eller;-))

http://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=20109

Annonse

Da bør du aldri reise til Danmark med båt hvis du er redd en vindstyrke på 12. Beklager at jeg virker kvass. Men vindstyrke på 12 er ikke særlig mye da, og bestiller enn seg turer på danskebåten i desember må enn regne med at enn merker enn er på båt. Jeg er missunlig på alle som kan ta turen før jul jeg, har lyst selv men gubben har ikke tid.

Annonse

Jeg har ingen skala, men jeg har vært med båt mye de siste årene og det har vært oppi 12 flere ganger, har ikke opplevd det så voldsomt mye jeg da. Var med en gang det var storm også, gikk da fint det, må ikke ta sorgene på forskudd og når enn velger å reise på danmarksturer om vinteren må enn regne med at det kan være litt sjø også. Hvis enn redd for å bli sjøsjuk så får enn bare ta sjøsjuketabletter før enn går om bord så merker enn ikke så mye av det.

jeg trenger ingen skala for å vite hvordan det er på bord med den vindstyrken hun mener, jeg har vært på båt i storm uten problem. Og jeg mener det er ganske valgfritt om enn vil på en sånn tur. Jeg trenger ingen skala å følge og hvis det er som hun andre sier her at vind på 12 som er orkan så går ikke båtene. Er ikke mange ukene det var så uvær på sjøen at de ikke lot båtene gå.

12 er itte så mye. Storm er 20 så det er mye igjen!!! Kommer litt an på hvor vinden kommer fra. Kommer den fra vest så bølger det mer enn om en kommer fra øst. Om den kommer fra øst så blir vinden litt i le av Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...