Gå til innhold

kynnere

gullhøna & spire juli

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste to dagene hatt mye kynnere. Begynte natt til i går, og da fikk jeg det hver gang jeg snudde meg i sengen. Hadde det så i går kveld og noe i natt igjen. Har også hatt det utover dagen idag og noe nå på kvelden. Har snakket med jordmor idag og hun har bedt meg ta det med ro og ta kontakt om det skulle øke på eller bli mer regelmessig. Er jo litt bekymret for dette. Redd for å få en prematur fødsel, er i uke 25 nå. Har heldigvis fri i morgen og har da fått streng beskjed om å ta det med ro. Er det noen andre som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ja jeg kjenner til dette, jeg fikk kraftige kynnere i dag tidlig rundt 04.30 og de har vart i hele dag. til slutt dro jeg på sykehuset for en sjekk for hver gang jeg var oppe og gikk fikk jeg sånn press i magen, en rar følelse. så det jeg vil råde deg til er at du roer ned og tar vare på deg selv og den lille. det er ikke noe annet og gjøre enn at du slapper av og tar livet med knusende med ro...

Håper at det går over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei an80!

Jeg har også vært "plaget" med kynnere. Det begynte i uke 18 for meg, er nå 27 uker. Forrige uke ble jeg sykemeldt 60% pga av dette. Fagkyndige sier at det er helt normalt med kynnere...noen får det ikke før på slutten av en graviditet, mens andre får det tidlig. Har du mye smerter/tak ifm kynnerene, eller at de blir regelmessige, bør man roe ned litt. For min egen del har det vært snakk om evt å få en rekv. til sykehuset for en undersøkelse av livmorhalsen. Er den forkortet evt. at det er litt åpning, så skal man ta det helt med ro. (for å unngå prematur fødsel). Men i første omgang skulle jeg trappe ned jobbing, og så skulle vi se om det hjalp. Jeg har MANGE (20-30 kanskje) kynnere hvor magen blir hard, og jeg har noen hvor jeg får menslignende smerter hver dag. Vet ikke om du ble noe klokere av dette....håper det roer seg når du også tar det litt med ro:) Det har det gjort for meg hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykmeldt pga kynnere,er i uke 25. Syns til tider d er der konstant. fikk beskjed om å ta d med ro,og det hjalp:) Har lest at det ikke er noe å bry seg om så lenge det ikke blir over 20 om dagen...var på sykehuset å sjekket livmorhalsen og om det var åpning, det var det ikke:) så alt var heldigvis i skjønneste orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for tilbakemeldinger. Har nå fått slappet mer av og merker det hjelper, men kjenner fortsatt kynnere ved bevegelse. Men det har roet seg betraktelig i forhold til det det var. Så jeg får bare slappe av. Skal ikke på jobb igjen før mandag, så det er nå godt. Egentlig godt å høre at andre også har det sånn, selv om det ikke er noe kjekt å ha det. Vi får bare roe reka i førjulstida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er også veldig plaget med kynnere, ikke noe godt, merker det veldig godt de dagene jeg er i ekstra aktivitet, driver med ved 2 dager i uken å disse er de verste, men er vel i de fleste tilfeller ufarlig.....får høre med sjefen om jeg kan drive med noe annet de dagene å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...