Gå til innhold

Bekkenløsning?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gikk over til uke 9 idag :D

Men desverre har jeg de siste dagene hatt så vondt i halebeinet.

Det stråler på en måte ut derifra, både oppover og nedover.

 

Er dette bekkenløsning?

 

Jeg jobber i en jobb der jeg står 8-9 timer om dagen, Er som oftest ganske bra på morgenen, men ved lunsjtider begynner det å bli veldig vondt igjen, har allerede fått den typiske "gravid-gangen". Etter jobb klarer jeg ikke gjøre noe bortsett fra å sitte i ro med en pute bak korsryggen.

 

Burde jeg sykemelde meg eller går det over av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da..det høres ut som det kan være bekkenløsning ja..jeg var ekstremt plaget med det forrige sv.skap.ble sykmeldt etter 4mnd.kjiipt.jeg syntes det hjalp med tips fra fysioterapeut.f.eks ligge med pute mellom beina om natta for å holde bekkenet stabilt.gå med små korte skritt.kom meg ikke i jobb igjen før etter permisjonen,men det hjalp i det daglige hjemme.du kan også få noen øvelser.ville tatt kontakt med legen å få henvisning.jeg hadde også en jobb der jeg sto rett opp og ned i åtte timer i strekk,knapt nok matpause.så da sier det seg selv egentlig..ryggen trenger å få slappet av litt,hvertfall nå.jeg er livredd for å få b.l igjen denne gangen,så tar mine forhåndsregler..hehe.lykke til.kan jo håpe på at det ikke er b.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres veldig ut som bekkenløsning ja.. Og det eneste som hjelper mot smerter er å ikke gjøre det som gjør vondt!! Å gå til fysio eller manuell terapeut er lurt for da kan man få tips og lære seg hvordan man kan bruke kroppen for å unngå smerter.. Men hvis det er skikkelig bekkenløsning du har, så er det vel ganske sjeldent det går over av seg selv.. Ville kontakte lege så snart som mulig! Er ikke godt å gå lenge slik. Er selv 50% sykemeldt og har tilrettelegging på jobb for å få være der litt lenger (fikk dette i uke 7 allerede, og er nå ca 11+2)..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Hvorfor ikke dra til legen og hør med h*n?

Det er ikke sikkert at det er bekkenløsning fordi om man har vondt, er vanlig med en del smerter i "ryggregionen" når man er gravid fikk jeg beskjed om av legen på Ullevål.

 

Uansett så er det sikkert lurt med en gradert sykmelding slik at du kanskje kan jobbe halve dager el...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...