Gå til innhold

Første kontroll imorgen...

Anbefalte innlegg

Imorgen skal jeg på den først svangerskapskontrollen, det kan ble spennende det, men gruer meg også for jeg hater sprøyter så ser ikke fram til den blodprøven kan man si... uff! men jeg får holde min kjære i hånden så overlever jeg nok... hehe! :o) Hva annet pleier man å gjøre første gangen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136212326-f%C3%B8rste-kontroll-imorgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var for første gang for 2 uker siden. Da fylte vi ut masse papirer. Tok graviditetstest. Og tok blodprøver. Jeg har også fryktelig sprøytreskrekk, så jeg synes det ikke var så veldig ålreit. Hadde ikke med meg noen til å holde meg i hånda heller. Så der er du heldig. Åja, så veide de meg. Pluss at vi snakket endel. jeg fikk stille spørsmål, og legen snakket om kosthold og ikke alkohol og sånne ting. Da tror jeg ikke det var noe mer.

Går sikkert kjempefint i morgen! Men husk å ta med urinprøve. Det skal de alltid ha på alle rutinekontrollene. Hvis det er lenge siden du tok celleprøve fra livmorhalsen så kan det hende de tar en slik også i morgen. Og bor du slik til at du kan velge sykehus så må du avgjøre ved hvilket du vil føde, for de søker fødeplass for deg i morgen. Da får du tilsent time for ultralyd i posten fra det sykehuset (forutsatt at de har plass). Masse lykke til.

Takk for svar! :o) da var heldigvis den kontrollen over! :o) den ble nesten sånn som jeg trodde...og blodprøven gikk fint takket være en fantastisk kjæreste og emla kremen! men de sa at jeg måtte bli stikket hver gang og det likte jeg ikke helt, men men! jeg får bare ta på litt krem så går alt fint...

Annonse

det er sånn krem man tar på en time før man skal ta blodprøve så merker man ikke at de stikker... og det passer meg veldig bra pga skrekken min! :o) idag så fylte legen ut helsekort, blodprøve, sjekket hvor langt jeg var på vei og at alt var ok, også bare snakket vi om hva man ikke skal spise og litt sånn! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...