Sunniva78 har to små Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Vurderer å kjøpe ullpysjamas fra Nøstebarn, men de er jo så himla dyre..! Er det kanskje like greit å ha en tynn ullbody under vanlig bomullspysjamas med ullsokker til? Tenker på de vinternettene det er kaldt... (skal ligge på lammeskinn i tillegg...)
Maigullet Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Det funker sikkert like fint med ullbody under bomullspysjamas, men må bare legge til at de ullpysjamasene fra nøstebarn er kjempegode. De to største her har hatt den, og de var veldig godt likt og mye brukt, så har selv lyst til å kjøpe til babyen som kommer også, men som du sier er de jo veldig dyre,- og de små str kan de jo ikke bruke så lenge heller... - men iallefall neste vinter når babyen er ett år og lett kan kaste av seg dyna iløpet av natta er nøstebarn sin super-duper
Sunniva78 har to små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2007 Ja, det er nok lurere å kjøpe når de blir litt større og ikke vokser SÅ fort... Men de ser veldig gode ut ja!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 ullpysj,lammeskinn og dyne... undskyld meg men ligger dere ute om natt ?
Sunniva78 har to små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2007 Frisk luft er det beste for barna, så på vinteren kan det bli kjølig på soverommet. Ullskinn og ullklær er med på å regulere varmen til babyen, trenger ikke å bli glovarm selv om man bruker det.
sund Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Ellers er det vel en fin barselsgave som du kan ønske deg fra venner? - Be dem om heller å kjøpe et dyrt ullplagg fra Nøstebarn, isteden for 2-3 plagg fra HM. Jeg har kjøpt ullpysjen i str 68, og har planer om å bruke den fra babyen fødes (om ca en måned) og til den er for liten. Gjør jo ingenting med litt stor når hun bare skal sove i den?
Sunniva78 har to små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2007 Har du kjøpt uten føtter?? Det er den jeg vurderer i så fall, for de varer jo lengre. Lurt å ønske seg ja:-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har ullpysjamas fra Nøsterbarn til 3-åringen min. Han bruker den hver dag og den trenger ikke vaskes så ofte pga ull skal være selvrensende. Til en nyfødt hadde jeg kjøpt en i stor størrelse og eventuelt uten ben som kan brettes opp slik at du kan bruke den samme pysjamasen hele vinterhalvåret. Nyfødte ligger jo helt i ro og merke ikke at nattasen er for stor.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Hadde ikke giddi å brukt penger på det. Barnet skal jo ha dyne over også.... Jeg har brukt noen fra Janus. Men ligger barnet på skinnfell med dyne over, blir det vel litt overkill å pakke på ulltøy også. Vet det puster, men det er ikke 10 minus inne heller....
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Synes å det høres kjempe varmt ut. hva er galt med vanlig pysj å dyne.. ikke meningen i ha vindu fult oppe til alle årstidene...
annie-77 Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Hei. Her må du nesten se babyen ann. Noen er varme av seg, andre kalde. Om dere sover veldig kaldt ville jeg gått for kun ullbody, ullstrømpebukse og tynn lue, når babyen skal ligge på lammeskinn og med dyne. Det er farligere at de blir for varme enn for kalde (blir de kalde sier de garantert i fra!). Husk på at det også kan bli behov for raske bleieskift i senga nattestid, da er det kjekt med ikke altfor mange lag med klær.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #12 Skrevet 5. desember 2007 Her blir det verken ullbody eller ullpysj, og heller ikke lammeskinn i senga.... Har hatt vinterbabyer før, og hadde ikke noe behov for disse tingene. Så blir heller ikke å kjøpe det denne gangen. Finnes utrolig mange skapte behov, som skapes av de som ønsker å selge/tjene penger på oss mammaer. Er verdt å nevne at vi ikke har det varmt på soverommet, men gjerne har vinduet åpent(bare ikke på de aller kaldeste dagene), og allikevel ikke har hatt noe problem med kalde babyer. Og et annet viktig poeng; Dersom babyen blir vant til å være "nedlesset" i ullklær til enhver tid, vil ikke den lille kroppen bli like god til å regulere egen temperatur!
Sunniva78 har to små Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. desember 2007 Dette har aldeles ikke noe med skapte behov å gjøre, men rett og slett det at jeg mener ull er bra for babyer. Det er heller ikke snakk om å være nedlesset i ullklær, som på sin side forresten hjelper babyen til å regulere kroppstemperatur. Bomull har ikke den egenskapen.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #14 Skrevet 5. desember 2007 Vil bare advare mot bruk av ull hvis dere får et barn med atopisk eksem, ull tørker ut huden slik at eksemen blir verre. Bare noe å tenke på....
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #15 Skrevet 5. desember 2007 Heji sunniva78. KJØP NØSTEBARNPYSJ!!! eller ønsk deg den til jul eller i barselgave. Det som er med den ullen er at den kan brukes om sommeren også, den regulerer varmen uansett hvilke temperatur barnet er. Jeg har en sønn på 8 mnd og han har hatt samme pysjen siden han var født. kjøpte den uten ben. gjør ikke noe om den er stor og posete når man skal sove i den. Min lillebror døde i krybbedød og derfor er jeg veldig obs på at det ikke skal være varmt på rommet. håper du blir fornøyd uansett hvilket valg du tar. lykke til
sund Skrevet 5. desember 2007 #16 Skrevet 5. desember 2007 Så lur var jeg ikke. Kjøpte med føtter, regner med at den holder til utpå våren i alle fall. Tenkte litt det var greit å ha føtter på pysjen, - men små babyer kaster vel ikke av seg dyna, så det er jo ikke like nødvendig. Men neste gang jeg skal kjøpe pysj eller sparkebukse fra nøstebarn blir det nok uten føtter; større fleksibilitet da.
Me & Ne Skrevet 5. desember 2007 #17 Skrevet 5. desember 2007 Hei,Jeg må bare si at jeg har kjøpt ullposen fra troll istedenfor ullpysj pluss pose . Det ullet er like godt,mykt og tynt som det fra nøstebarn .Regner med det blir veldig greit,og den er lang så bebi kan bruke den lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå