Gå til innhold

Noe mot kvalme?


augusta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mooby*Sommerbaby*

Hei.

Jeg har hatt samme problem som deg. Er 8+4idag og har vært kvalm siden uke 4. Har vært sykemeldt siden jeg fant ut at jeg var gravid. Legen sa jeg kunne prøve ingefærrot. Men da jeg skulle på apoteket for å kjøpe dette, fikk jeg streng beskjed om at hun ikke anbefalte noe slikt under svangerskapet. Det står mange steder at ingefærrot hjelper mot kvalme har jeg sett. Men det sto på en eske jeg så på at det skulle intas med forsiktighet ved graviditet. Så da ville jeg ikke prøve det. Så fikk jeg omgangssyken på søndag og spydde bare jeg drakk en slurk vann. Værste jeg har opplevd. Så samboeren ringte legevakta for råd, og da fikk jeg beskjed om å prøve reisesyketabletter, hvis ikke måtte jeg legges inn for å få næring. Tablettene heter postafen. Jeg ble bedre, men vet ikke om det var av de jeg ble bedre da.. Vet ikke om de anbefales hver dag men... Bare et tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Tatt litt vanlig ingefær i vann, men ingen suksess..

Får ringe legen å høre i morgen. :)

 

 

Vært sykemeldt ei uke og kjeder vettet av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mooby*Sommerbaby*

Jeg spurte om vanlig ingefær i mat jeg da, men hun frarådet det også.. Skjønner ikke hvorfor legen gir slike tips hvis det frarådes. Drittlei av å gå hjemme jeg også. Vil så gjerne jobbe å være sosial. Har ikke tålodighet til å være dårlig så lenge jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste sushi en dag, og det spiser man jo fersk ingefær til. Var veldig bra den dagen. Så blir nok å spise sushi neste gang jeg kommer meg ut av huset også!

 

Forskjellige ting hjleper for forskjellige folk...

 

Forrige legen min var veldig skeptisk til å ta tabletter, og ville at jeg skulle unngå dette.

Har nå fått ny lege, han anbefalte meg å gå på apoteket og få tak i kvalmestillende tabletter som er reseptfrie.

Jeg spurte om det var trygt, noe han bekreftet.

Samme med Ingefær det, noen leger sier fersk ingefær er det eneste som hjelper, men det er riktig at kosttilskudd som inneholder ingefær på apoteket anbeflet at de taes i samråd meg lege...

 

Så til slutt må man nesten vurdere selv hva man velger...

 

Jeg kan anbefale grønne/sure epler, det hjelper på den værste kvalmen for meg, men er pyton å spy opp da....

Ellers er tørr og lett mat godt, ikke spis fet mat og spis lite og ofte.,

Ikke drikk mye av gangen...

Taffelsticks er det beste jeg får i meg nå om dagen, og tror generellt at salt snacks er godt for de fleste.

Uansett så er det bare å stoppe å tenke på hva du bør spise, viktigere å få i seg noe som helst!

 

SeaBands hjalp meg i starten, men etterhvert var jeg kvalm hele tiden uansett... Noen anbefaler dem da de fjerner kvalmen hos noen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste som fungerer på meg er sjokomelk:p hehe.. og det har fungert på veeeeeldig mange andre også:) fungerer dessuten på fyllesyke også.hehe..

 

Vært kvalm siden 6 uker eller noke sånn.. slutten av 6 uker.er nå 10+6

 

Og ingefær fungerer motsatt på meg.Blir dårligere.Ikke av ingefær øl da,men ja.. Har ikke hatt i meg det på flere år:p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan spise sushi ja, se på matportalen.no

Og bare snakk med de som jobber der, de vet hvilken fisk du skal holde deg unna. Det er nå på denne tiden av året Tunfisk og en til som jeg ikke husker man skal holde seg unna!

 

Fisk er jo så sunt for gravide, og det er lett og fin mat for oss som er kvalm! I allefall synes jeg det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. ingerfærrot hjelper masse. det brukte jeg når jeg var gravid med datteren min. det hjalp på meg ihvertfall. hehe. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...