Gå til innhold

Kaster dere opp?


kungfupanda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er kvalm, men kaster ikke opp foreløpig. er i 8. uke nå. Var sånn forrige gang også, var mye kvalm fra uke 7-9 men kastet bare opp 3 ganger i løpet av hele svangerskapet. Tror ikke det er så vanlig som man tror. Jeg trodde jo at jeg kom til å ligge langflat og spy i mange måneder sist gang siden det er det man hører om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mange som kaster opp.

Men noen blir slik at de ikke klarer å holde på noe av det de spiser.

Mens andre er så kvalme at de spyr av og til, jeg er under den kategorien.

Også er det de som kun er kvalme og som ikke spyr eller som unntaksvis spyr en håndfull ganger...

 

Uavhengig av om man spyr er det til tider forferdelig!

Det er heldigvis ikke farlig da, unntaket er jo de som ikke holder på noe....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke kvalm engang jeg. Er 7+5 i dag:-) Håper kvalmen holder seg unna.... Men det er klart: Jeg elsker ikke varm middag lenger ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt småkvalm,men kaster ikke opp,noe som er helt uvanlig til å være meg,har jo kastet opp til den store gullmedaljen de to andre gangen. Første gang,hele svangerskapet,andre gang,da ble det litt bedre mot slutten,men var kvalm hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har vært kvalm/uvell i en ukes tid no.. Og i morres så måtte jeg kaste opp. Men dette var nok fordi sønnen min ville absolutt opp med en gang.. he he.. Så jeg var veldig kvalm da.. :)

 

I mitt forje svangerskap kastet jeg opp en del.. I begynnelsen. Var veldig kvalm.. Og reagerte på forskjellig mat og lukter.. Og da klarte jeg ikke å holde meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er noe kvalm bare.. men kaster ikke opp.. Er 4 + 4 , kanskje det kommer senere? Ikke vet jeg..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster opp hver dag. har vært sån siden uke 6 er 9+2 nå.

Orker ikke å jobbe lenger er sykemeldt til det værste gir seg.

Jeg hadde aldri trodd at man kunne bli så ille, men så lenge den lille har det bra får jeg bare komme meg over dette. var på ultralyd i forrige uke å så hjerte og alt kjempe kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

ca 40% er kvalmen og kaster opp har jeg lest en plass :-)

Har selv vært plaget med dette, men endelig har det begynt å gi seg, JIPPI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 9+1 og brekker meg ihvertfall 3-4 ganger daglig, spyr ikke opp så veldig mye mat, klarer å holde på det meste.

 

Blir bilsyk etter å ha kjørt til jobben, så da må jeg bare skynde meg til rætt inn til Toalettet å ha internt opprop :)

Men pytt, pytt jeg er gravid, så litt brekkninger er da ingenting, bare sunt.

Har ikke noen andre plager enn at jeg er veldig trøtt når jeg kommer fra jobben ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!!!!

Jeg kaster opp.er 8 hele uker idag og har kasta opp sen uke 5.

Hvis jeg passer på å spise hele tiden så kan jeg klare meg med 2-3 oppkast om dagen. HVis jeg ikke spiser hele tiden så kaster jeg opp i steden. phuu sliten nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forferdelig kvalm, og kaster opp stort sett alt jeg spiser. Holder vel kanskje på maks et måltid for dagen (ikke alltid det en gang) og er halvt sykemeldt pga dette. Det er helt forferdelig, da jeg i tillegg har ei lita ei som skal ha mammas oppmerksomhet, og det blir det jo ikke mye av når jeg stort sett henger over doskåla og kaster opp. Sukk...! Begynner å bli rimelig lei, vekta raser nedover.. men får håpe det stabiliserer seg litt fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kvalm siden uke 5 eller deromkring - stort sett bare ligget hjemme og sutret til sambo over kvalmen og småspist alt mulig spiselig som kommer min vei. Men har heldigvis ikke så mange tilfeller med oppkast, stort sett holder jeg godt på maten.

 

Men personlig foretrekker jeg nesten de gangene jeg har spydd, for da føles det så utrolig mye bedre etterpå. Og som regel holder det seg sånn helt til jeg har fått i meg en del mat, og da demper det kvalmen igjen. :)

 

Heldigvis kjenner jeg at kvalmen generelt sett har begynt å gi seg nå da. Er 11 uker i morra, så jeg synes det er helt greit at det stopper nå så jeg får fråtset litt i julemat med god apetitt :D Og det er herlig å orke å bevege seg litt igjen - bare det å ha ork til å gå i byen og shoppe julegaver i noen timer er jo nesten en uventet velsignelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...