Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Leser i noen av innleggene at man "skolder" melka som f.eks har vært nedfryst. Hva betyr det og hvorfor gjør man det? Lillegutt har trolig trøske og vi skal starte behandling for det nå. Har lest at jeg ikke må pumpe melk for nedfrysning i denne perioden fordi det trolig ikke dreper soppen. Men leste i et innlegget at man kan gjøre det dersom man "skolder" melka før servering. Stemmer det? Har lyst til å få med meg jobbens julebord og hadde egentlig planlagt å starte nedfrysning av små porsjoner slik at pappaen til babyen hadde noe å servere den kvelden.
trollet66 Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 skolding betyr å varme opp melka til ca 70 grader(ikke koke). Skolde melka før du fryser, så er det klart når pappa skal tine og gi!!! bruk en liten smørgryte som er helt ren... kan sikkert være lurt å koke den ut med vann i forkant, 10 minutter med mye vann
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 jeg trodde morsmelk ble ødelagt hvis d kom over 40 grader jeg?
trollet66 Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Det er sant at enzymene i melka blir ødelagt, men næringsverdien er den samme. Og for et par måltiders skyld gjør det ikke så mye, det er uansett bedre enn mme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå