Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Hei dere. Hver gang jeg er på do og må trykke, så er det alltid blod i avføringen... Burde jeg være bekymret, eller er det flere som har hatt dette "problemet " og vet svaret til dette ? Jeg vet jo at slimhinnene er litt såre når man er gravid, men det kommer ingenting fra skjeden...!!!! ? Hilsen bekymret uke 36 i dag
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Er det friskt blod som ligger over avføringen , eller er det tilblandet i avføringen?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Kan være hemorider?? hvis du ikke har merket noe, kan de fortsatt være inni tarmen. har selv litt problemer med dette. så prøver og ikke trykke så mye når jeg sitter på do:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Det ser friskt ut ( lyst) og det virker som det kommer rett "bak" avføringen... (Ikke blandet med det) Når jeg tørker meg så er det nesten bare lyst blod på papiret. :/
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Jeg trodde hemoroider var smertefullt jeg... Kjenner ingenting til det! :-O Vanskelig å ikke trykke når jeg har forstoppelse.. hehehe Tror du benefber kan brukes?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Virker som det da kan komme i fra hemorider eller fra såre slimhinner..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Hemorider trenger ikke å være så smertefullt, jeg har ikke vondt, men vet de er der...... Fiber hjelper jo mot forstoppelse, og husk og drikke riGelig med vann:) Benefiber har hjulpet meg (var med forstoppelse jeg hadde en smule aning om at jeg var gravid:) hehe
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har detsamme som deg. Hatt det i mange år faktisk.. Tror det er en intern hemoride. (har blitt operert for det før) Men legen sier at så lenge det ikke gjør vondt, er det ingenting å bekymre seg over.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Stemmer ikke det med at det ikke er farlig så lenge det ikke er vondt. Et av de første symptomene på kreft i tarmen er blod i avføringen, og da har kreften gjerne kommet ganske langt. Ikke for å skremme HI her, men for å "rette" på anonym over her.. Hehe... Man skal alltid sjekke opp blod i avføringen, selv om det mest sannsynlig ikke er noe galt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 "Har hatt det i flere år, og legen sa det var ingen fare".....- da kan jeg slappe av Trodde det var noe farlig Litt ekkelt er det jo.. Jeg skal høre med JM neste gang jeg drar til henne.... Høres jo forferdelig ut å operere inni rompa :-O hehe
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 kreft i tamen ? Huff, ja jeg MÅ undersøke dette... Får håpe på det beste Regner meg at det ikke er noe farlig, men bedre å være på den sikre siden... takk
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Pga at en anonym har blødninger osm ikke er farlige og har hatt det i flere år, betyr jo ikke at det gjelder deg også . Denne anonyme har jo også tidligere vært opperert for hemorider, altså vært til legen med problemet... ER virkelig lurt å sjekke det opp, selv om at det mest sannsynlig ikke er noe farlig.. tenk hvis det er noe da.. ?? Da er det virkelig best at det blir oppdaget så fort som mulig!!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #13 Skrevet 5. desember 2007 Er det friskt blod er det som regel ingen fare. Er det gammelt mørkt blog i blandet i avføringen er det ikke bra, og kommer fra tarmen. Jeg har også hatt dette i mange år. Jeg er plaget med hard mage. Jeg har ikke blitt undersøkt for dette, men har fått beskjed fra to ulike leger at så lenge det er friskt blod trenger jeg ikke bekymre meg.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #14 Skrevet 5. desember 2007 Det er faktisk mulig å ha svults i endetarmen også. Også polypper. Disse er det greit å få opperert bort, slik at de ikke blir ondartede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå