Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Ja, det er de 3 jeg har å velge i. Altså pest, kolera eller malaria. Oppkalling kan være ondskapen sjøl... Kan bruke mine favoritter som mellomnavn, men syns ikke Helge og Frode og Trygve passer sammen med Isak, Didrik, Elias, Fillip...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Knut og Trygve er jo fine navn. Knut Elias går vel greit?
Neijasså... Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Knut er fint, da! Men enig i at oppkallingsnavnene blir stilkrasj med de navnene du liker. Måååå det være direkte oppkalling, da? Selv liker jeg godt bokstavoppkalling, da kunne Filip vært oppkalling etter Frode, Henrik etter Helge, Konrad etter Knut, osv.(for å ta noen eksempler).
Vipsenmamma Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Knut er kjempefint. Trygve er også fint. Knut Herman kanskje?
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Liker ingen av navnene:( Må du ha oppkalling da? Du kan jo i så fall ha oppkalling uten at navnet er akkurat det samme. Hvis du må ha noen ovenfor synes jeg: Knut Elias Knut Isak Jeg ville valgt Filip Elias.
Vannmann35 Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Helge er jo kjempekoselig og passer paa baade liten og stor. Gaa for det! Hva med Helge Andreas, Helge Johan eller Helge Elias?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Hi=) Hvorfor i alle dager må du oppkalle da? Synes det er flott om en kaller opp barna sine, vel og merke dersom en synes det er fine navn en kan oppkalle etter. ellers, blir det vel litt for dumt?
prebs Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Helge, Trygve og Knut er kjempeflotte! Knut går jo foran alle dine favorittnavn (spesielt Knut Elias og Knut Fillip). For øvrig skjønner jeg ikke helt:Er det noen som tvinger deg til å oppkalle? Vi lever jo i et fritt land...
Gjest ->>- Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Knut er fint. Trygve også. Knut Elias går an. Trygve Didrik også, såvidt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Kjære deg, du har jo mye finere navn å kalle opp etter enn de kjedelige som du tydeligvis liker, og som alle skal kalle guttene sine nå for tida. Knut er flott, sterkt og skikkelig mannfolk! Og søt gutt
Mc Mum Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Jeg synes Helge er veldig fint...ikke så alt for mange som heter det heller.Har en brar som heter det jeg!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Må slå et slag for Frode, jeg synes det er et fint navn. Hvorfor liker man ikke lenger navn som var blant de mest populære i vår generasjon? Men, jeg ville ikke brukt et navn hvis du ikke liker det selv, det blir dumt. Det er tross alt noe dere skal like å kalle barnet deres resten av livet. Et kompromiss er f.eks. Isak Frode, det synes jeg går fint sammen.
Synnøve_Solbakken Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Syns både Helge og Knut er flotte navn!! Knut Anders Knut Andreas Knut Johan Knut Are Helge syns jeg står best alene
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Både Knut og Trygve er sterke, flotte navn. Knut kan kombineres med nærmest alt, mens Trygve er så sterkt i seg selv at det bør stå alene, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Bestefaren min het Knut Elias Så det syns jeg du skal bruke.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 jeg så på navneguiden og søkte på helge. der fant jeg et "beslektet navn" Eliar. kn høres ut som en feilskriving av Elias (som er ditt fav.navn). Men det kan jo gå? Og det passer sammen med de navnene du liker... Isak Eliar Didrik Eliar Fillip Eliar Jeg forstår heller ikke hvorfor du MÅ oppkalle.. siden du sier det kan være "ondskapen sjøl" tolker jeg det som at du ikke liker de navnene. Jeg er enig med de over.. Ikke velg et navn du ikke liker! Så kan du håpe at du får jente neste gang.. så kan du kalle hun får Frida (etter frode). =) det er et fint navn!
september 07 Skrevet 5. desember 2007 #17 Skrevet 5. desember 2007 Syns alle navnene er veldig fine. ikke er de mye brukt for tiden heller, så du slipper at mange heter det samme... dessuten kommer han til å passe perfekt til navnet sitt uansett hva du velger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå