Gå til innhold

Ikke babyspm. men..: Hvordan holde keramisk topp fin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt oss ny komfyr med keramisk topp, mens synes det skal så lite til før det blir litt svidd på toppen og at det setter seg merker som jeg ikke klarer vaske bort..

Finnes det et spesialvaskemiddel eller noe..?

Fortsetter under...

Skrevet

Det finnes middel for vask av keramisk topp. Gå dit du har kjøpt komfyren de selger det. Ellers skal det følge med en skrape for vanskelige flekker. Jeg bruker først jif spray(den til glass) før jeg bruker middelet.

Skrevet

bruker de juf engangskluter jeg, de gule pakkene man får kjøpt overallt. fungerer som fy :D på svartbrent mat og alt :)

Skrevet

riktignok søstern min som sier det da, jeg har induksjonstopp så finner ikke noe svartbrent på min, men er uansett veldig kjekke å bruke på flekker på sånn overflate, pluss stål da.

Skrevet

skrap med skrape du kjøper til det bruket, så bruker du cera-fix og polerer med. det er dette som skal brukes. Ikke bruk jif!

Skrevet

Mr muscle keramikktopprens er helt super...den får du kjøpt på vanlig dagligvare. Der får du også kjøpt skrape. Ikke bruk våt klut på keramikktopp!

Annonse

Skrevet

Å hvorfor skal en ikke bruke våt klut? Du skal vente med å vaske plata til den er kald!

Å skrape og cerofix er supert. Gubben tok våres plate her en dag. Jeg har vasket og gniket masse, men der steike panna har stått såg det heilt jævlig ut. Gubben skrapa og skrapa og skrapa å den er nå som NY!!!!!!!!! Heilt utrolig!

Skrevet

Våttørking tar bort fastbrenningsbeskyttelsen - det står i alle fall på mr muscleflaska;-) Jeg har derfor aldri brukt våt klut på min keramikktopp, og den ser fortsatt vedig pen ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...