Gå til innhold

Lukas og Oskar - k eller c?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi har en soenn som heter og Lukas allerede, og tror neste mann kommer til aa hete Oskar. Vi lurer paa om vi skal velge Oscar eller Oskar, altsaa c eller k i navnet. Maa vi velge K siden vi gjorde det med foerste mann? (vi er bosatt i engelsk-spraaklig land, saa aa bruke K her er veldig uvanlig. Alle synes det er saa uvant med lukas). Hva synes dere?

Blir takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt K. Ikke p.g.a. hva dere valgte sist, men fordi det etter min mening er penest og enklest med K.

Skrevet

Helt klart K i Norge! Men dersom dere planlegger å bli værende i et engelskspråklig land i uoverskuelig framtid, så bør dere kanskje velge C. Hmmm... Mye hjelp i meg, ser jeg. ;o)

Skrevet

Jeg ville garantert brukt C om dere bor i eng. språklig land

Skrevet

Jeg ville valgt K siden dere har det med førstemann. K er jo en bokstav i engelskspråklige land også!

Skrevet

Fine navn :)

Jeg vil anbefale å skrive Oskar også med K.

Det er jo det som er morsomt, at den norske skrivemåten er eksotisk, samtidig som navnene er internasjonale.

Skrevet

Takk for supre svar! Ja, hadde vi bodd i Norge ville jeg uten tvil ha gaatt for K, for synes ofte det kan vaere litt jaalete med K.. Det er jo sant som anonym skriver, at det er morsomt med en anelse "eksotisk" skrivemaate her i Irland, han er jo tross alt halvt norsk selv om han paa en maate vokser opp som ire. Kanskje fint aa la dette synes gjennom navnet.

Skrevet

Litt jaalete med C var det naturligvis jeg mente ;-) No offence til de som har valgt navn med c...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...