Gå til innhold

En på vei:)


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Hallo igjen!!

Næmmen så kranglete det var blitt da!! Jeg fatter ikke at man skal styre så mye med de SA/MA trådene, er jo bare å la være å lese... Og at alle er flinke til å merke godt! Skjønner godt du ble forbannet og måtte inn på krangle!! Leste debatten der også, er godt med flere som mener det samme... :-)

 

Hvordan går det med deg i dag??

Vet du at nå er det bare snakk om dager før vi kan si at vi er tre måneder på vei.... Det slo meg litt i dag.

 

Er det å ha skikkelig dårlig matlyst et symptom egentlig? For jeg er ikke kvalm lenger, lenge siden det gikk over, men hver gang jeg får mat på tallerken så får jeg helt spader... Sitter og plukker i middagen, eneste jeg liker for tiden er brødskive med MASSE leverpostei!

Jeg bare leter etter litt håp, er klar over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg og.

Jepp litt hissig i dag"LER",men det første som møtte meg var den tråden om alle som vil snakke om SA/MA.

Jepp det er fler enn meg,derfor gidder jeg heller ikke holde kjeft om det hvis det irriterer meg,det er mange under den kammen.

Rart at dette har blitt ett så stort problem for enkelte.

Vi har jo vært her inne en stund nå og det har ikke vært tatt opp før.

Syns det er smålig jeg og det ROPER JEG HØYT "ler litt til.

 

Alt er bra med meg i dag,jeg begynner faktisk å glede meg til UL på fredag(selvom det er skummelt det og)

Er ikke mange dagene igjen nå,og det er DEILIG!!!

 

Tror ditt spiseproblem er helt normalt.

Selv vil jeg ikke ha annet enn klementiner og brødskiver med flykræsj.

Litt æsj egentlig,for jeg spiser det ALDRI ellers:)

Hadde dilla på klementiner når jeg gikk gravid men Christopher også.

 

Han grise slo forøvrig halebeinet i akebakken i går og nekter gå på trening i dag.

Kjedelig for han kunne hatt behov for å få ut litt lopper av kroppen Igrunn,men vi får nå heller se til torsdag.

Hvordan er det med deg i dag da og er veslegutt blitt noe bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au! Halebenet er vondt å slå seg i!! Så den skjønner jeg vel litt!

 

Ja jeg ser du roper høyt og godt er det! Det trengs alltid! Jeg ser overhodet ikke problemet så det er helt uforståelig for meg at det skal være slik. Men kanskje når vi kan jumpe over i 2 tri så blir det mer orden på sysakene!!! :)

 

Spiste 6 klementiner på rappen i går.. Fysj det var godt det!! Men nå er det tomt og vi kommer oss jo ikke noen vei for å kjøpe fler. Mannen min jobber sent i dag også, så han kommer nok rett hjem da. :( Men jaja, får få fler en annen dag!

 

Flykræsj?? sånn fisk i tomatgreier?? Ughabuhga.. Hjelp.. Mannen min er glad i det og det sliter jeg med.. Men heldigvis spiser vi ikke frokost sammen, så jeg slipper som regel unna det.

Med normalt mener du da at jeg kan ta det som et lite symptom???

 

Ja Sigurd har blitt litt bedre, han har til og med spist bittelitt i dag, noe som er kjempebra. Nå sover han, men må vel snart inn å vekke..

 

Jeg er faktisk litt opp og ned i dag.. Innbiller meg nemlig at jeg kjente en ørliten bevegelse i dag tidlig, men er vel mest redd for at det var bare innbildning så tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn fisk i tomatsaus ja,med mmmasse majo,mmmm.

Liker det jo egentlig ikke men nå gjør jeg visst det. Og ja med normalt mener jeg at du sikkert kan ta det som et symptom.

 

Jeg trodde jeg kjente bevegelse forrige natt,men tror vel også det var innbildning,vi trenger vel litt håp begge to da:)

 

Så fint at han er bedre,det er deilig det,iallefall når man ikke er helt i form selv.

 

Nå kom mini gråtende inn døra her.

Han har slått seg igjen..

Hjeelp,da blir det iallefall ikke trening denna uka.

Ja,ja,bortkasta penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men huff da! Er han i "slåseghumør" han da... Ikke noe særlig.. Hva trener han for noe da?

 

Vi bor så langt unna byen at det spørs om det blir så mye trening på Sigurd når han blir større, men de er flinke her ute og prøver å få til noe som ligner iallefall. Fotball og ski er det helt store! Vi har hund også så skal snart trene han på å dra, det vil nok bli populært!!

 

I går lagde jeg meg noe skikkelig usunt, men som jeg har dagdrømt om i dagesvis... Nemlig sjokoladekake med smeltet firkløver på!! Hadde en liten sjokoladekakebit i frysern som jeg tok opp, og brukte firkløvern som har ligget i kjøleskapet i en måned (og at det faktisk er sant er helt ufattelig!! ) og lagde og koste meg.. I det øyeblikket firkløvern var på plass på kaka, så ja... blæh til det.. Heiv det inn i kjøleskapet og fikk helt neller da jeg så den der i mårres.. Prøvde meg på en mini bit i sted, og alt gikk i søpla!! Huff.. Ikke greit altså.. Å gubben bli søkkfortvilt i går, for jeg ba han om å ikke kaste restene etter middag, for jeg kom SIKKERT til å spise det senere.. Så han så flink og tapper lagde seg skikkelig kjip kveldsmat for å spare middagsrestene til meg, og så gikk alt i søpla til slutt... For jeg klarte ikke lenger komme i nærheten av kjøkkenet.. Så ja.. Det er jo rimelig morsomt!!! Er jo da spent på vekta, for jeg spiser ikke 20% av det jeg vanligvis gjør engang.

 

Kanskje vi har kjent den lille da?? Kan jo hende.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gjøre litt mattelekser her.

Christopher trener nå mudo,en form for thaikwondo.

Skikkelig gøy,og han har blitt veldig flink.

Hadde planer om å begynne jeg og men jeg ble visst bittelitt gravid,så det får vente.

Han gikk på fotball noen år men ville bare være keeper,så da var det bedre å kutte det ut.

Dessuten hadde han da mast 2 år på å begynne med kampsport.

 

Når jeg gikk med mini i magen sleit jeg veldig med matlysta.

kastet opp det jeg fikk i meg de siste mnd og gikk fra 68 til 57 kg på slutten.

Ett par dager etter han var ute hadde jeg gått totalt ned 19 kg under svangerskapet.

Skremmende ass.

Men heldigvis er det kroppen vår det tærer på mens spira allikevel får det som trengs.

I dag skal jeg prøve meg på sodd med masse kjøttboller,for det finnes liksom ikke stort som frister.

Men det er det jo ihvertfall mye næring i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og det ble kun skrevet en tråd ang dette fra våres side som dere har hengt dere oppi i hele dag... kan ikke annet enn å le av det jeg,.

 

og hvor mye det faktisk går ann å vri og vrenge på ting og hvor langt enkelte lar det gå.. hehe

jaja enjoy... er glad jeg er ferdig på dette tri imorra jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om å være nærtagende a :P

det siste innlegget ditt var bare fjernt... hehe

 

og skal du bite meg i rompa??? hihi tenk om jeg liker det a :P:P:P

(sorry for at jeg ler av dette, men klarer ikke helt å holde meg seriøs til det svaret det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å slarve er digg!! Er så godt å snakke med noen andre som vet hvordan man har det!! Så vicky, du er hjertelig velkommen med på slarven, ikke noe i veien der! Kan vel ikke noe for at En på vei :) og jeg er enige om at en tråd med bare sa/ma er for dumt... Gleder meg til andre tri, håper det blir lettere der!

 

Kan bite litt i rumpa jeg også hvis det er så om å gjøre, men faktisk ganske godt at det ble litt action inne her, er jo morsomt å sitte å følge med!! Masse snodige svar og meninger!! :)

 

Og.... Det er jo for å slarve med en på vei :) at jeg skrev det i overskriften.... Sånn at alle visste det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du, EN PÅ VEI :), i dag har jeg faktisk fått i meg middag! Er helt i sjokk jeg..

Fiskegrateng av alle ting... Men karrisausen var nammis. Skulle bare visst hvor jeg kunne få tak i karridressing.. For er ikke så dyktig at jeg får til en god en selv.. Salat med karridressing høres rett og slett diggilo ut!

 

Å trene kampsport er bra, absolutt! Gir utrolig bra kroppsbeherskelse og bevissthet rundt det å utøve vold/forsvare seg.. Egentlig skulle det vært obligatorisk, men da hadde det vel ikke virket like bra... Vet iallefall om mange, og da særlig gutter, som hadde trengt slik trening for å virkelig bli klar over kroppen sin og hva de kan gjøre med den..

 

Var så trøtt i dag at jeg nesten svimte av, og selvfølgelig ble mannen min kjempesen, så kroppen min er helt ødelagt her nå. Stressa og vondt overalt! sånn sett hadde det vært fint om sigurd var større, for da hadde jeg kunnet latt meg overmanne og rett og slett sovet litt.. Var helt grusomt! Så ikke helt blid da han omsider kom hjem idag nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men husk også at jeg skrev den tråden på oppfordring fra andre... uansett har aldri tenkt tanken engang på å støte ut noen for det er bare stygt.. men var mer som en god tanke på at her kunne de som ville dele sine ting ang det emnet der...

 

syntes det blir for dumt at det blir sagt at ejg er grunnen til at ingen

lenger tør å spørre om noe ang det... for det er å vri det til det maksimale... men jeg bare dropper det jeg iogmed dette er min siste dag her inne :)

 

 

*slarving er moro, er som jeg sa, vi er jenter.....* hehe

 

forresten til denne rompe bitinga deres, SKEPTISK der altså.... hehe *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps slarving er gøy!! :)

 

Jeg har ikke angrepet deg i det hele tatt, bare prøvd å få frem at det er skuffende at man skal "overse" noe som er en realitet og som veldig mange har behov for å snakke om. Mener overhodet ikke at noen skal gi seg med hverken det ene eller det andre, tvert imot! Er godt når noen tar opp ting, men man må jo regne med at det er ting som alle ikke er uenige om! Og dette er viktig! Det har du jo kanskje sett.. Joda, skjønner pointet med EN tråd som omhandler dette, men for det første blir det ganske vanskelig etterhvert, hvem i all verden gidder å sitte å lese alt for å se om noe passer til seg selv når man har noe som man lurer på øyeblikkelig og straks??

 

Skjønner at noen syns det er skremmende med slike tråder, for all del, men som det er sagt mange ganger nå, er bare å merke trådene godt så går det nok bra! Vi som har behov for å snakke om dette, har et ganske stort behov...

 

Lei for at du føler deg støtt, for det ser ut som du er en smule bitter, men jeg syns nå bare det er bra at ting blir tatt opp! Er jo nettopp det som er poenget mitt her, vi må kunne ta opp det vi ønsker! (altså, det fins grenser, detaljer om diverse samlivsformer og slikt noe er vel kanskje ikke det helt store å dele med andre, men hvem vet! kanskje noen har behov for det også!! :)

 

Forhåpentligvis følger jeg deg inn på 2 tri snart, men er usikker og redd for at det ikke er liv i magen min lenger.. Mannen min fatter ikke bæret av hva jeg snakker om, derfor henvender jeg meg inn hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi da, godt språk.. " som alle ikke er uenige om"?? hahah! som alle ikke er enige om! og for det første... og så kom det ingen andre?? jeje, sånn går det når man er for ivrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå flott at du omsider har fått i deg litt,glad for det.

Jepp,kampsport er utrolig givende og det er gøy å se han tar i bruk

andre metoder for å løse div konflikter.

Helt klart vært penga men dyrt er det jo uansett.

 

Hva er detta"jeg er litt i tvil om det er liv der inne" greiene dine?

Tenke positive tanker vennen til det motsatte er bevist.

Vi skal jo følge hverandre helt frem til termin for å så klage på hvem av oss som hadde det værst under fødselen(håpe..håpe)

 

Dessuten syns jeg ordspråket ditt er eksemplarisk"ler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er jo i tvil!! Er jo det som gnager så innmari, og derfor skal jeg sitte oppå legen min på tirsdag til han lytter på magen min lenge nok.. :)

 

Huff ja, trening er dyre greier, får bare håpe at det han lærer sitter!! :-)

 

Vet du atte jeg ser frem til fødselen, fordi jeg bare håper så inderlig det blir noe av den!! Pluss at jeg ble "snytt" for den forrige, og har IKKE tenkt å la det skje igjen jeg!!!!!!!! Da blir det bråk på fødestua det kan jeg love deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit,jeg har det slik ett svart sekund jeg og men må bare tenke positivt ellers blir jeg bare sjuk.

Det blir derfor godt for deg og komme til legen,så får du vite helt sikkert.

Ble du snytt forrige gang,hvordan da,måtte du ta KS??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i en måned å få lege og jordmor til å undersøke magen min skikkelig for jeg følte at noe var feil.. Og så rett så rett hadde jeg.. Da jordmor skulle undersøke meg under fødselen, jeg ble overvåket nøye pga svartgrønt fostervann, så sier hun plutselig :dette er ikke et hode!!!

 

Da var det full fart på ultralyd for å måle omkretsen til barnet og så opp på rønken for å måle bekkenet.. Det tok meg over en time å få skikkelige bilder for da kom riene utrolig tett, og det var sykt vondt å ligge slik jeg måtte; på flat rygg med fotbladene presset mot hverandre og måtte ligge slik i nesten to minutter helt i ro!! HELT UMULIG!!!! Etterpå ventet anestesilegen på meg, for her er det vanlig med epidural siden de ofte må bruke tang under fødselen. Så jeg lå i tre timer og følte INGENTING!!! Ikke pressriene engang!! Var så skuffa... Og siden han lå feil vei så røsket de han med seg ut med en gang, fordi det er vanlig i seteleifødsler pga de kan ofte ha fått i seg dårlig fostervann... Tok nesten tre timer før jeg fikk se han første gang, da lå han i halvkuvøse med luft inn nesa og en lue på som skjulte han helt.. Mannen min fikk se han da han var bare noen minutter gammel, og INGEN av jordmødrene skjønte hvorfor jeg ikke fikk han inn til meg med en gang, for han skreik og bar seg helt bra!

 

Så ja.. Jeg ble snytt... Hadde sett så frem til fødselen, for var ganske sikker på at jeg kunne takle smerten. Og da jeg var ferdig på rønken var åpningen på mellom 8 -9 cm slik at det var ikke mye om å gjøre..

Skuffa da ja.. kaste bort så masse tid på rønken og slikt noe når jeg hadde prøvd å få dem til å skjønne det før. Nå har jeg annen fastlege og har bedt om en annen jordmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,da hadde jeg blitt redd tror jeg.

Fikk ikke smertelindring i det hele tatt jeg,de rakk aldri,men det gikk jo det og.

Han ble født over bekkenet for jeg var redd jeg måtte noe annet,det kjennes jo litt sånn ut.

Må flire av det i dag.

Han kom fort lillegutt.

 

Fint at du har fått byttet lege da og bedt om annen jordmor.

Det får deg kanskje til å føle deg tryggere også?

 

Jeg vurderte hjemmefødsel her jeg,men vi får se,det er jo såå lenge siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke redd, ble først veldig lettet over å få forklaring på fostervannet, men senere ble jeg sint da jeg skjønte hva som skjedde og at jeg måtte få epidural, jeg er livredd sprøyter.. Pluss at jeg ville ha med meg det som skjedde..

 

Over bekkenet?? Altså KS?

 

Hjemmefødsel er spennende det ja. Kunne ikke tenkt meg det nå, men hvis jeg skulle få en fem - seks unger så kanskje! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...