Mammapudding Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Den ene brystvorta mi er så tørr og har dype sprekker:( Det gjør vondt å amme, men har blitt litt bedre de siste dagene. Jeg smører med mm og lar det lufttørke, jeg smører med PureLan, jeg sover uten BH, jeg har prøvd alle ammestillinger og bytter litt for å belaste brystvorta forskjellig, jeg har vært hos lege som sa at det ikke var sopp..så nå vet jeg ikke hva jeg skal prøve.Huden på brystvorta er så tørr at den kjennes ut som en rur:( Noen som har råd?
trollet66 Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Tok legen prøver av brystvorten?? Melkeprøve? Kan hende du har fått bakterier i sprekkene, og det må behandles. Hvis ikke legen gjorde dette burde du gå tilbake å gjøre det. Prøv å smøre noen dager med Bruledine (vaske av med ren fuktig klut før hver amming) håndmelke litt før du legger til. ER det bakterier så kan dette hjelpe, men ofte må det sterker saker til.
Mammapudding Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2007 Takk for svar:) nei, legen bare så på brystvortene og sa at det ikke var sopp! Kjøpes Bruledine på apoteket?
trollet66 Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Ja Bruledine kjøpes på apoteket. jeg ville bedt om ny time hos legen, og skrevet ut denne siden og tatt med til han... http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=31 Be om at han tar en svaberpøve av bbryetet med tanke på sopp og bakterie, og en melkeprøve for å utelukke baktereie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå