Gå til innhold

Noen som studerer til barnevernspedagog her?

Prosjekt_baby84

Anbefalte innlegg

Hvordan trives du?

Jeg har nå studert pedagogikk på universitetet i Oslo i 1,5 år nå. Så jeg er jo halvveis. Men jeg er veldig misfornøyd med opplegget på universitetet. Kan jo rett og slett si at den måten å studere på ikke passer for meg. Det er innmari dårlig på det fakultetet jeg går på. Ikke får vi noe veiledning, ikke er det noe gruppearbeid eller problemløsende arbeid. Bare ren teori som må pugges for så å gulpes opp igjen på eksamen. Og etter 3 år skal jeg liksom ut og kalle meg pedagog, når jeg aldri har sett hvordan dette skal fungere i praksis? Jeg kunne jo selvfølgelig ha dratt meg gjennom den siste halvdelen og blitt ferdig, men jeg mistrives såpass at jeg kjenner at det ikke vil være verdt det. Derfor skal jeg nå ta en pause på et halvt år, for så å søke på barnevern på Høyskolen i Oslo. Noen som går der kanskje?

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Jeg går siste året på barnevern i Oslo. Er kjempefornøyd med opplegget der. Masse praksis og individuell oppfølging fra lærerne. Har gått på juss på UiO tidligere og trivdes absolutt ikke med opplegget der. Du blir så utrolig anonym. Er helt annerledes på Høgskolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...