Gå til innhold

Kveite farlig? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste en helt nydelig kveite i går, som foreldrene mine hadde kjøpt til meg på SPAR. Vi lagde den til her hos meg, som en føjulsmiddag med masse godt tilbehør. De vil bare mitt beste. Vokste opp med masse fisk, men har ikke spist så mye av det siden jeg flyttet for meg selv. Har hørt at man skal holde seg unna kveite i graviditeten. Stemmer dette? Det er visst pga miljøgifter. Første gang jeg spiser dette i svangerskapet. Tenkte faktisk å ha rester i dag siden sambo ikke var hjemme i går og ikke fikk smake. Blir helt gal av alt man kan spise og ikke spise, men selvfølgelig - utgjør det en risiko, så må jeg vel holde meg unna. Noen som vet om jeg har noe å frykte?

Skrevet

Joda, det stemmer at man skual holde seg unna kveite, iallefall blåkveite over så å så mange kilo.. (kommer ikke på hvor mange kilo det var)...

Skrevet

Blåkveite over 3 kilo var det man ikke skulle spise..

Skrevet

Hei!

Så vidt jeg vet er Blåkveite over 3 kg på listen over det man ikke skal spise "store mengder" av i svangrskapet. Det må bety at det ikke gjør noe om du spiser litt...

Skrevet

Det står i alle bøkene jeg har lest at man skal holde seg unna rå fisk og all fisk OVER 1 kg, så jeg holder meg liksågodt unna fisk jeg. Tørr ikke risikere fosteret for den skadelige smittet fisk kan føre med seg.

Skrevet

Haha, det er jo ikke så lurt da! Fisk er jo superviktig for fosterets utvikling! Hold deg unna rovfisk! De kan ha for store mengder kvikksølv/tungmetaller i seg.. Ellers er jo fisk sundt og godt!!

Skrevet

Håper det går bra at jeg spiste et par kveite stykker forleden da. Men det blir sikkert ikke mer av det. Men, fisk, det spiser jeg ellers. For jeg tror det er sunt.

Skrevet

Er ikke lurt? Og hvorfor ikke?

Jeg tar da omega hver eneste dag for å dekke behovet.

Er forresten ikke så veldig glad i fisk heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...