Gå til innhold

Ulike svangerskap gir ulike kjønn?


aevum

Anbefalte innlegg

Noen som har to eller flere barn som har opplevd forskjellige typer svangerskap? Fikk dere samme kjønn på barna?

Dette svangerskapet kjennes annerledes ut enn med lillegutt. Jeg er veldig kvalm, har vært plaget med oppblåsthet og luft - noe jeg ikke merket noe til forrige gang. Og lurer dermed på om det er ei lita jente som har flytta inn!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at kvalme er tegn på et friskt barn dersom man har mye sure oppstøt gjennom hele svangerskapet. Men jeg har også hørt at kvalme uten oppkast er gutt og kvalme med oppkast er jente.

 

Mage som er en kul foran på en måte er gutt og mage som strekker seg fra side til side er jente. Jentemagen ses bakfra hvis dere skjønner.

 

Guttebabyer gir vist lettere svangerskap.

 

Stemte på meg med Elias, så dere får se;) Lykke til, graviditeten er en utrolig fin tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusinen min hadde to vidt forskjellige svangerkap,men fikk jente begge gangen.

 

Selv har jeg hatt to ganske like svangerskap og har en av hver.Nå merker jeg ikke så mye til svangerskapet,men jeg vet jo selvsagt ikke hva jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias sin mamma=)

 

Ville bare si at vi har bestemt oss for at dersom vi får en gutt, skal han hete Elias=) Jeg har likt det navnet lenge, men sambo har vært imot det.. han forbinder det med " bpten elias", men det gjør ikke jeg. dessuten er det trivelig å se på=)

hehe.. ville bare fortelle=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med magen stemte godt på meg og en venninne av meg.. Jeg hadde kul, mens hun hadde "bred" mage. Jeg fikk gutt og hun jente!!

 

Jordmor sa også at hun av og til gjettet på kjønnet (uten å si det til foreldrene da) ut fra hjerterytmen til barnet. Hvis den var over en viss rytme ble det som regel et av kjønnene.. Nå klarer jeg ikke huske helt hva hun sa, men tror hun mente at da ble det jente. For jeg lå under den grensen hun sa og jeg fikk jo da gutt.. Men som sagt, hun gjettet.. Selv om hun fikk rett som regel da! :) Er vel noe som kommer etter en del år i bransjen det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har å lest det med hjerterytmen et sted. Husker bare ikke hvor. Tror jentehjertet dunker raskere enn guttehjertet i gjennomsnitt, så det er der det kommer fra.

 

Forresten jente 24 du har god smak på navn:)Vi er utrolig fornøyde med navnet. Vi har hele huset fult av elias produkter ettersom min mann jobber i butikk og han får det gratis av levrandøren siden vi har en Elias. Morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hørt at hjerterytmen kan gi en viss indikasjon på kjønn! Har da hørt at når hjerterytmen er over 140 slag, så er sjansen der for at det kan være en jente=)

 

Elias si mamma=) Flott dere er fornøyd med navnet=) har likt det veldig lenge, og er redd for at noen av mine nære skal ta det navnet. Så, jeg har sagt det rett ut " den dagen jeg får en gutt, så blir det Elias. Velger dere å kalle deres sønn for det, kan jeg allerede nå si at jeg ikke tar hensyn til det. Elias blir det her i gården uansett" ... hehe=) Greit å legge beslag på navnet, iallefall slik at de skjønner at vi skal ha det uansett.. hehe.. likt det navnet så lenge, så skjer ikke at vi gir oss om noen andre stjeler det=) Nå skal det sies at vennene jeg har sagt dette til, som venter gutter, vet ikke at jeg er gravid=) skal fortelle det snart... hehe...

Har dere masse Elias-ting? morsomt=) liker den tegneserien, jeg=) Synes den er trivelig og veldig barnevennlig=) morsomt at dere får det gratis=)

 

Skal huke tak i det om vi får en gutt, fortelle deg at han heter Elias -hihi- =) enda lenge igjen, har jo ikke termin før 4 juli. Når har du? Visste dere at det ble en gutt før han kom, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias sin mamma:

nå er jeg litt på tuppa her, og nervøs for det meste....

men du sier at kvalme gir et friskt barn..... enn hvis man ikke er kvalm da? er sjansen mindre for at det skal gå bra da?

 

litt vel på tupopen her for tida....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigyn:

Jeg tenkte akkurat det samme.. har ikke vært noe kvalm i det hele tatt og nå er jeg i uke 11.. er veldig nervøs.. skal på ul i morgen, HÅPER alt går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvalmen tyder på friskt barn kommer sikkert på grunn av at man skal føle at kvalmen fører noe godt med seg. Tror ikke at dere skal bekymre dere dersom dere ikke er kvalme. Det er jo absolutt ikke alle som er det. Noen blir det i slutten, andre i starten, og MANGE ikke i det hele tatt. Nyt det dersom dere ikke er kvalme. Forresten sa de på sykehuset da Elias ble født med masse hår at det var derfor jeg var kvalm, men så lo de. Morsomt. Lykke til på ul i morra juninurk. Det er helt fantastisk opplevelse. Så ser de jo der at alt er som det skal og det er en utrolig lettelse. Gled deg! Og gled deg videre med graviditeten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. Blir utrolig spennende.. Da går det kanskje litt mer opp for meg og, og ikke minst for min samboer!! Helt greit for meg å ikke være kvalm :) Kanskje jeg får et barn uten hår, he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt kvalm på kveldstid sist, og fikk ei jente med lite hår:-) Hun har forresten vært frisk som en fisk i halvannet år, så dette med kvalme og friske barn, er nok bare tullball (som så mye annet på disse sidene:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...