Gå til innhold

Gravid tross negativ test?


lovise78

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd å teste negativt på graviditetstest, og likevel vært gravid? Har de fleste symptomene, men negativ test. Har tatt flere tester på forskjellige tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du! Jeg ble gravid uke 45, og testet negativt lørdagen samme uke. Men om du mistenker at du er flere uker på veg burde du ta med urinprøve til legen, med morgen urin. Den har visstnok høyere konsentrasjon av HCD (eller noe) hormonet som produseres hvis du er gravid. Ellers ville jeg prøvd å slappe av å leve normalt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvor langt på vei du skulle være også. Hvis mensen skulle vært der for en stund siden, burde vel testen blitt positiv, men på en annen side har jeg lest om flere som ikke får påvist graviditet før de tar en blodprøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om ei som tok test på test på test.. legene testa henne og alt sånt.. hun gikk opp i vekt,men testene viste negativ..

Plutselig kom hun inn på sykehuset med "magekramper" og da var fødselen i gang.. legene kom med blomster til henne som "unnskyldning"..

 

(ei veninne av en kompis av meg! )

 

Jeg tok forresten en test 10.oktober som var negativ.. var for tidlig å teste,for var jo egentlig gravid:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om et lignende tilfelle. Man fant det da ut med blodprøver hos legen etter flere negative tester, men klare graviditetssymptomer.

 

Menstruasjon er uteblitt de siste to periodene, og kroppen er ikke i form. Men det kan jo også være stressrelatert og "innbilt" svangerskap:-) Ikke akkurat noe som er planlagt om det skulle være noe på gang. Måtte bare høre om det var noen som hadde vært utsatt for negative tester og likevel vært gravide. Blodprøve blir vel løsningen, for å få det ut av tankene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...