Gå til innhold

Øm i magen når legen klemte, noen med erfaring?


aevum

Anbefalte innlegg

Jeg var på min 1. svangerskapskontroll å går, og alt virket fint. Brukte det meste av tiden på å fylle ut helsekortet. Legen klemte på magen min for å kjenne om størrelsen på livmor samsvarer med hvor langt jeg er på vei (10+4 i dag). Størrelsen var normal i følge legen, men jeg lurer på om det er normalt at det skal være så ømt/vondt når han klemmer? Jeg spurte ikke legen om dette, selv om det er det jeg selvfølgelig skulle ha gjort... Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen er mer hardhendte enn andre, jeg syns også det var ømt da legen klemte på meg i uke 6. Kan klemme masse selv uten at det er ømt så spørs vel bare om han ikke tok i. Blir det ømt når du selv klemmer? Kan jo være at du er såpass langt at livmora har begynt å strekke seg litt, da kan det jo kanskje være ømt. Håper du finner ut av det iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Ja, det er ømt når jeg klemmer selv også. Men kjennes som om jeg er øm i hele magen, ikke bare livmor. Livmor kan være øm fordi den vokser, og tarmene fordi de er mer avslappet nå når jeg er gravid. Dette er iallefall det jeg prøver å tenke, er jo litt redd for at det skal ende med MA som i fjor høst...

Skal bare vente og se framover, og har fått henvisning til tidlig UL (om ca 2 uker) ettersom det gikk galt sist. Håper virkelig alt går bra denne gangen, tror ikke jeg greier å få en slik beskjed en gang til.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...