Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 ....jeg føler meg ganske på felgen nå. Sover dårlig pga. ømme bryster og øm mage, og er trøtt hele tiden, det kan jeg vel altids leve med. Men i dag tidlig våknet jeg med smerter i magen, og formen er heller dårlig. Jeg er 6+4 , siden jeg har en SA bak meg, som skjedde rundt den tiden, blir jeg kjempe nervøs nå!!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Uff og uff.. Dette er ikke noe særlig å lese, synest det er like grusomt hver gang, Ta en tlf til lege da det er der du kan få beste om sikreste svaret på hva skjer. Uansett så krysser jeg fingrene hardt for at den lille skal holde seg på plass. Masse lykke til og mange varme klemmer til deg=)
togutter-08og10 Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Håper det går bedre med deg. Ta en tlf til legen hvis du er bekymret. Ømme bryster og dårlig for m hører med til svangerskapet. Stikkinger i magen har jeg hatt også, det er visst livmor som utvider seg og jobber for å gjøre plass til den lille som skal vokse inni der. Jeg var på tidlig UL i dag og jeg kunne tydleig se liv og hjertet som slo. Det går nok like bra med deg også. Når skal du på UL?
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2007 Takk for omtanken ) Jeg var sykmeldt forrige uke, da jeg sover så dårlig, men følte tiden ville gå raskerer hvis jeg jobber, prøver å la være å la meg stresse på jobben da, ting tar nå mye lengre tid enn vanlig, så er ikke så effektiv... Jeg har time for UL 18/12. Og det er vel denne uka hjerte på vår spire skal begynne å slå, så vi håper jo fortsatt på det beste. Min gyn. har telefon tid i ettermiddag, så jeg prøver å ringe dit. På sykehuset kunne de ikke gi meg en grunn for hvorfor jeg opplever å ha vondt, da det ikke skulle være noen grunn til at jeg er overstimulert. Ja, ja...får holde ut, og konsentrere meg litt om jobben noen timer...
Lillhanne Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Uff stakkar deg.. Vet så godt hvor sakte tiden går frem til 12 uker... Hva med å blir sykemeldt kanskje 50 % ? Kan kanskje hjelpe på litt?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Nå er jeg langt ifra noen ekspert, men jeg har hatt noen skikkelig tak i magen et par ganger, men den lille er fortsatt på plass. Kan det ha vært luftsmerter? Har selv hatt 3SA så er konstant bekymret selv.... Dersom du er 6+4 nå kan det hende at du vil se hjerte på UL allerede altså, men ingen garanti så tidlig. Nei får håpe at du kan bli beroliget av legen når du får pratet med h*n... Hvordan går det med deg nå!
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2007 Jeg ringte til gyn. i går ettermiddag. Jeg la frem mine bekymringer, og fikk time i morgen/torsdag. Hos gyn. er det jo muligheter for UL, så jeg håper han kan berolige meg! I morges våknet jeg før vekkeklokken av en et sikkelig tak i magen, og føler meg litt små kvalm nå. Men så lenge det ikke har kommet en dråpe blod (bank i bordet), satser jeg på at spiren klorer seg fast ) Jeg har vudredrt å be om sykmelding igjen, men får meg lissom ikke til det...jeg kan styre arbeidsdagen min selv, og legger heller opp til god tid, og unngår å ta på meg ting som haster veldig. Jeg trives så utrolig godt på jobben, og vil gjenre være her, så jeg prøver å jobbe så lenge legene ser det forsvarlig...
togutter-08og10 Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Lykke til i morgen. skal se alt ordner seg for deg. Det er ingen skam å be om sykemelding hvis man trenger det. Husk det er jo ikke så ofte man er gravid og er man dårlig er vi heldige som bor i et land der vi kan være hjemme fra jobb med god samvittighet.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Så bra at du får UL da :-) Ønsker deg masse lykke til i morgen! Om du ikke føler for å sykmelde deg 100% så går det jo an å ta en gradert sykmelding feks.
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2007 ja, i dag var jeg hos. gyn. Følte at endelig var det noen som tok meg alvorlig, er jo ingen som har svart meg på hvorfor jeg opplever sterke smerter. Etter en sjekk av egggestokkene fikk jeg vite at jeg er litt overstimulert, og da kan smerter oppstå. Bokusen kom da jeg fikk se min bitte lille spire, og hjerteslagene dens...det er jo et mirakel, allerede nå i uke 6 ). Litt mindre stressa nå, men det er jo fortsatt en lang vei frem til skuldrene kan senkes helt. Må unsett unngå hard trening, hopping og spretting. Men å¨gå litt tur, det var ok. Fikk også roet bekymringen rundt "gjør jeg noe feil nå" stresset. Legen sa at hverken han eller jeg kan styre hva som skjer med den lille, det kan den bare gjøre selv, så han sa jeg gjorde ikke noe feil, og måtte bare prøve å kose meg med videre ruging. Nå er det jo ikke så lenge til UL på sykehuset heller, da skal sambo være med, og han gleder seg nok ekstra etter å ha sett dagens bilde ;o). Vel, nå skal jeg legge meg på sofaen under et pledd, og gjøre mitt aller beste for å slappe helt av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå