Gå til innhold

TRÅD for alle som vil snakke om SA/MA...


vicky1984- FØDEKLAR :D

Anbefalte innlegg

her kan dere kanskje benytte dere av denne samletråden til å dele spm, sorger, blødninger, gode nyheter osv ...

 

så kanskje alle inne på 1 tri føler at man blir tatt hensyn til....

da vet vi som ikke vil lese om dette hva denne ENE tråden innebærer og dere som lurer på noe ang dette kan spørre her istedet for å starte 10 forskjellige tråder..

 

men vil si lykke til til dere som trenger denne tråden... ønsker dere alt godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint initiativ, vi er jo flere som har erfaring med dette, saa inne paa denne traaden og bare her, vil ogsaa jeg svare paa spoersmaal hvis noen spoer. Det jeg ikke vil gjoere, er aa fortelle om alt jeg opplevde med 3 MA og en EXU - uoppfordret. Det faar vaere konkrete saklige svar paa konkrete, gjerne veldig bekymrede spoersmaal. Da han man frivillig gaatt inn paa denne traaden, tror den kan bli riktig fin denne loesningen... =o) Beklager hvis jeg saaret noen i gaar, men da har vi funnet en fin loesning og alle er sikkert fornoeyde, det var ogsaa tanken.

 

Fint, Vicky; at du laget denne traaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle inne på første trinn føler at de blir tatt hensyn til??

Hvor da?

Ved å nektes å legge ut egne innlegg om hva de lurer på??

Seriøst,nå er det jaggu på tide å skjerpe seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som nektes noe, man oppfordres jo bare! I all hoeflighet... De som VIL, kan legge inn MA/SA spoersmaal her, saa faar man kanskje samlet litt svar og faar en ryddig god samtale om vanskelige teamer og slipper og soeke og soeke i gamle traader. Tror mange vil finne det hensiktsmessig. Det er god erfaring med den type traader paa f.eks Bli Gravid. Det er jo ikke noen som vil bestemme noe her, det er jo bare en fin oppfordring ment aa dekke et behov. Det er jo ikke vits i aa vri og vrenge paa alt heller. Det er et godt initiativ, ikke en kampsak. Vi har jo ogsaa skjerpet oss ved aa si at det godt kan snakkes om denne type temaer paa disse sidene, men at man oppfordrer til aa strukturere dette litt, for alles del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle bare mangle om folk ikke skal få spørre om det de lurer på,uten å føle at de tråkker noen på bena.

Så vidt jeg vet er det gravide kvinner inne på 1 trim,ikke de som henger igjen etter en abort. Har de spørsmål om blødninger,SA eller MA javel,så spør,kanskje du får nyttige svar.

'Men seriøst,kan de ikke legge ut egne innlegg for enkelte her inne blir frynsete i kanta av å lese overskrifter.

Dette er så vidt jeg vet ett åpent forum,der man kan spørre om ting man lurer på.

For din skyld,og alle andre det måtte gjelde så håper jeg aldri dere kommer i den situasjonen at dere faktisk behøver svar på ubehagelige ting.

For dette har nå åpenbart tatt fullstendig av.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor henger du deg så opp i dette en på vei? det var bare et forslag slik at alle kan bli fornøyde? skjønner virkelig ikke problemet...

 

er ikke meningen at noen skal føle seg støtt pga dette... det er mange som blir unødvendig bekymret pga alle innleggene om SA/ma så hvorfor ikke møtes på halvveien????

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og la oss for guds skyld ikke starte denne tråden med å diskutere... la nå denne tråden være til det den skal være til...

da kan vi heller fortsette på krangle.. dette blir for dumt...

 

enig med at dette blir vridd til det verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg viser medmennesklighet for alle som sitter i en situasjon jeg selv har vært i.

Ja jeg har faktisk vært der selv,og desverre er det livets brutalitet.

Og hvis du ikke forstår problemet så kan du jo atter igjen lese om hvor mange som følte seg støtt i går?

Og seriøst,er dette virkelig å møtes på halvveien??

Hvor da??

Hva med å la være å lese innlegg om SA/MA da??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen......en paa vei: jeg som startet hele ballet her i gaar er jo SELV en av de med erfrainger om aa miste, jeg har selv mistet fire ganger og er gravid paa ny og superlykkelig. Jeg er, som du kaller det, en som "henger igjen etter en abort", bare at jeg har fire aborter paa reportoaret, fire jeg trengte utskrapning paa og en som satte seg i egglederen. Jeg forstaae ikke hvordan JEG kan saare deg!!?

 

Jeg er jo nettopp en av de som boer bidra til aa man ikke snakker FOR MYE om denne type ting, det er jo nettopp derfor jeg tok til orde for aa dempe det litt, eller naa som vi kom fram til: strukturere dette litt.

 

Hvis du tenker deg om litt, saa tror jeg kanskje du ser at denne diskusjonen har laast seg litt, naar vi egentlig bare vil finne paa noe som kunne vaere ok for mange.

 

Dersom noen av oss tar saa skrekkelig feil som du insinuerer, ja, da faar vi jo bare trekke oss og fortsette med - ganske mange - traader med svaert bekymrede meldinger spredd over hele forumet. Det kan hende jeg tar feil, og gjoer jeg det, saa gir jeg meg paa dette. Men legger ut en ny traad om SA/MA paa nytt og saa ser vi.

 

Kanskje noen setter pris paa dette, baade de som vil lese om dette og det som vil seg frabedt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeaant enig med deg, bli voksen!! Vi må få kunne legge inn tråder om ting vi lurer på, om det nå har med sa/ma, sex, vondter her og der eller hva som helst!!! Men man kan jo bare bli enige om å merke trådene godt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvis det skal bare være lykkelige og happye tråder her så blir dette et fantasiforum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er egentlig enig med femina jeg, Sitter på bli gravid sidene som prøver foreløpig, men har tenkt tanken på å ikke være så mye på nett når jeg endelig blir gravid.I min nærmeste familie ser det desverre ut som om alle kvinnene mister en eller to til å begynne med(mamma, søster og niese), så når jeg blir gravid har jeg lyst å fokusere på det gode- så lenge det evnt går. Og om jeg mister vil jeg oppsøke de egne sa sidene her.Godt å få en diskusjon på det- for det HAR vært mye fokus på sa/ma her inne.Syns femina var tøff som startet diskusjonen og syns det er trist ho fikk så mye pepper. Nuvel, et lite sukk fra en fersk prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere bare gi dere med dette. Klarer dere ikke lese om sa og ma så la vær da??? Blir så oppgitt!!! SA/ MA er endel av 1.trimester. Selv om en blør betyr ikke det at en mister. La folk få spørre om det de vil og få støtte!! Hvis er er så sart så får en bare la vær å lese disse innleggene....

 

Jeg blir så sinnsykt provosert!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Kjempeiniativ vicky1984 :-)

Min mann nevnte akkurat den samme ideen når jeg nevnte at det er litt uenigheter rundt dette tema!!!!!

 

Håper at de færreste trenger denne tråden, men da har man i alle fall en tråd å forholde seg til!

 

Jeg har selv opplevd 3SA så vet at det er godt å kunne snakke med andre om dette. Vil bare gjøre dere obs på at ikke alle svar trenger å være riktige. SÅ dersom dere tror dere har SA eller MA ta alltid kontakt med legen så snart som mulig så får dere sikre svar!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa men nå har denne tråden blitt utskeiet med bare krangling da... jeg er visst ikke medmenneskelig og jeg må vokse opp...

er så fint at det bare er de som er imot dette sin mening som betyr noe og at det kun er de man skal ta hensyn til...

 

ser forresten ingen som har noe imot dette som får så øra flagrer... men uansett, det var bare ment som en "god" tråd hvor folk kunne dele sine tanker så man slipper å lete gjennom sider etter svar f.eks

 

men enkelte klarer å vri og vrenge det om til det verste, så gir meg jeg siden dette er siste dagen min her idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vicky,

 

Det var jo JEG som startet det hele, saa jeg er visst den verste her.... =o) Du var jo bare enig og tok en initiativ og det var helt flott synes jeg. Tror ogsaa mange er enige med oss, men saann som spraaket er her inne og slike skylleboetter som du og jeg har faatt, saa det er jammen ikke rart de ikke tar til orde. Legger du merke til at de som oensket disse traadene har en anstendig tone og kommer med forslag, mens noen av de argeste motstanderne argumenterer som......tja, barn i trassalderen (neeeei, dere er ikke barn i trassalderen, dere bare argumenterer litt saann i denne saken)?

 

Hm, har vaert paa Bli Gravid over et aar, hvor jeg har til gode aa bli kjeftet saann paa, og saa faar man noen solide "fy faen"-meldinger her, hvor ting egentlig blir vridd og vrengt paa. Det er helt utrolig. Jeg er overrasket over den barske tonen og det toeffe spraaket, og at noen fyrer opp og har behov for aa legge dette ut paa en eller annen krangleside - og samtidig sier at ANDRE ikke er rause paa hva vi taaler?? Ganske saa motsigende.

 

Jeg er ikke impnoert over kranglestilen her inne og holder meg paa Bli Gravid framover. Jeg synes du tok et godt initiativ og det var veldig bra at du vaaget det. Jeg ville gjort det, og gjorde det etterpaa, men visste at det ble hogg, slik som dagen utviklet seg i gaar.

 

Det at noen foeler at de ikke kan spoerre om vanskelige temaer her inne naa, er jo helt tragisk, det er jo klart man skal det! Men bare ta godt hensyn, med overskrifter, evt egne traader og vaere tydelig, saa noen faktisk KAN velge bort aa lese om det.

 

Vel, vel, det fine med denne debatten er i hvert fall at de som kanskje synes det er litt skummelt aa lese her inne, og da mener jeg ikke om vanskeligheter i svangerskapets foerste termin, men maaten det skrives paa...jeg tror noen av disse nye, foerstegangsgravide, folk som er bekrymret nok fra foer - satte pris paa at noen som har vaert paa BIM en stund, tok til orde for litt varsomhet, hensyn og at man boer dempe problemfokus.

 

De minst konstruktive tilbakemeldingene jeg har faatt er at hvis jeg er saa sart, kan jeg jo bare droppe aa lese den type traader. Men det var jo ikke for MEG jeg skrev dette, jeg har mistet fire tidlige, hatt tre utskr og har hatt en tidlig EXU, saa jeg taaler da virkelig dette..... Men noen av oss klarer kanskje aa se lengre enn vaar egne navle.

 

Lykke til paa 2. trim, Vicky, dersom du er paa vei dit! =o) Stas da, og takk for at du vaaget aa vaere med i denne runden, man skal jammen vaere sterk. Har vaert litt lei meg jeg ogsaa, men staar paa at man maa vaage aa ta opp temaer, selv om man maa gi seg ogsaa, dersom man faar alle mot seg. God tur videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor langt på vei er du vicky???? du var her da jeg var gravid, og mistet..skulle vel vært i uke 14 nå egentlig..skulle ikke du vært inne på 2 trim og frest litt..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 12 idag... hvordan ialle sine dager kan du si sånt???

 

dette er vel en av barneskole utsagnene man kan være foruten... finn deg noen andre å hakke på...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare saa ikke jeg misforstaar her Vicky.......er det jeg som hakker? Haaper ikke det, er blitt litt paranoid... God tur til 2. trim!! =o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt ikke du femina. :)

 

syntes fest del lille spire sitt utsagn om at jeg burde gå over på 2.tri og frese der var usaklig og teit sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette var en kjempegrei måte å gjøre det på vicky...synd at det er mange som er uenig...

 

Hadde selv en SA i mai og første svangerskap blødde jeg fra begynnelse til slutt....(gikk bra heldigvis)

 

Skulle jeg klare å bli gravid igjen snart, kommer jeg nok til å boble over av tanker og spm....og da hadde en slik tråd vært super å kunne både lese på og spørre spm til andre som har vært i min situasjon...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...