Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har hørt og erfart at fosteret har hjerteslag mellom 120 - 160 i gjennomsnitt i minuttet. Jenter har høyere gjennomsnitt og ligger ofte mellom 140 -160 og gutter mellom 120 - 140 i normalpuls. Har fått ei jente som lå mellom 140 og 155 slag på alle kontroller. Og når jeg lå på sykehuset og ventet sammen med andre og hadde sånn belte rundt magen visste de fleste hva de skulle få og jeg hørte hjertelyden fra de andre, sa jeg riktig på de jeg lå sammen med. Det var tydelig forskjell på gutt og jente. Så dette kan også være en pekepinne på hvilket kjøn det er. Men vet ikke hvordan det er før i 20, for hørte ikke hjertelyden tidlig og vet heller ikke hva som er vanlig da i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Dette stemmer visst, men stort sett når fosteret er større, IKKE når forsteret er lite (12 uker). Så de fleste vet allerede hva de skal få (på UL) før hjertelyd-teorien kan brukes. Så med andre ord, hjertelyd kan brukes på større fostre, ikke på de små (under 18 uker).
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 hjerteslag ved termin skal kunne fortelle hvilket kjønn det blir....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå