Gå til innhold

Vondt i skjeden, lekking, miste hår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vondt når jeg har sex. Har dere? Måtte bruke vakum og ble klippet.Har født et barn. har lest at vi som har måttet bruke vakum, sugekopp og tang har vanskeligere for å bli "normale" igjen der nede. Har noen av dere problemer? Stingene mine raknet også så nå har jeg en liten glipp,men det er bare sjarmerende:P Lekker dere?

Jeg lekker ikke egentlig, men når jeg bader i badekaret og har i lavendelolje..Så lekker det bittelitt når jeg skal gå opp. Det er helt merkelig. Jeg merker det ikke engang bare ser det når jeg står. Er musklene blitt helt lammet? Jeg tar knipeøvelser, men har ikke vært superflink så nå skal jeg trene, trene, trene...=)

Har noen av dere de samme problemene?

Ja og så mister jeg masse hår. Det flyter rundt i hele huset og i sengen. Det nytter ikke å støvsuge. Det er 5 mnd siden jeg fødte...

Uff, vi må gjennom så jævlig mye pes! (men så er det vidunderlig å være mamma!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er over en måned siden jeg fødte, og jeg har kjempe vondt i skjeden når vi prøver oss på litt gøy, selv om fødselen gikk kjempe fint og ejg ikke fikk et eneste rift.

jeg lekker ikke, men er selvfølgelig ikke akkurat like stram der nede som jeg var:P prøver å huske på knipeøvelsene, men er litt lat med dem..

og det med håret kjenner jeg meg virkelig igjen i!! det ligger alltid store korver av hår etter med i senga, dusjen og litt her og der rundt i huset. det er utrolig skummelt:S vil jo ikke bli skallet heller!! men det er vel ikke noe man kan gjøre med det?

Skrevet

Det du beskriver er ganske vanlig. Håravfall gir seg ofte når du slutter og amme, siden det har med hormoner å gjøre. Det kan lekkinga også ha, hvis du bruker hormonspiral kan det være årsaken. Du bør ta knipinga på alvor for å slippe å bli sånn. Kroppen bruker 1-2 år før den er normal igjen etter fødsel, hvis du forsatt lekker kan du få operasjon. Jeg syns du burde snakke med legen din om en evt henvisning til uro-gynekologisk på ullevål, der utredes fødselsskader. Siden det ble brukt vakum, kan det hende at nerver har røket el. ligende. Høres kanskje skummelt ut, men det aller meste lar seg fikse. Lykke til:)

Skrevet

Det kan hende det bare renner vann fra badet ut av sjeden da

Skrevet

Hei du siste anonym:)

Tror du det?

Det har jeg ikke tenkt på før! Kanskje det er det? Jeg har ikke akkurat luktet på det..

Lavendel gjør jo slik at man blir veldig avslappet så jeg tenkte kanskje at det hadde så stor påvirkningpå musklene eller noe sånt. Dama på apoteket sa nemlig husk å ikke bruk mer en 5 dråper.. det er konsentrert olje...og det drypper litt for fort ut av flasken.

Nå har jeg jo en glipp da så det kan jo hende at det samler seg vann der. Å nå ble jeg litt lettet.. men er jo ikke sikkert at det er forklaringen.

Skal sjekke det med ullevål som du skrev lengre opp her=)

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...