Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har termin i begynnelsen av august. Nå går jeg årstudium på høyskole, og skal ta fordypning i samme fag neste år..eller...permisjon neste år og fullføre faget året etter siden jeg er gravid nå. Jeg er fulltidstudent, og i år er far deltidstudent og har en deltidstilling ved siden av. Neste år blir han derimot fulltidstudent og skal jobbe litt ved siden av(ca 40timer i mnd). Noen som vet hvor mye jeg ca får i permisjonspenger? Skjønner ikke helt jeg...
Frk. Arwen Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Dette lurer jeg litt på også...jeg har også termin i august - og hos oss er begge fulltidsstudenter... Blir litt av en utfordring, men alt ordner seg :-) Det jeg tror er at den ene av oss får utbetalt rundt 9000,- i mnd+barnetrygd+engangsstønad på 33 000 - hvis man fordeler dette, vil det da si at den ene får utbetalt 14-15 000 i mnd, mens den andre har vanlig stipend og lån (6000) Er ikke helt sikker, men tror det er sånn :-) Forresten...GATULERER så mye med svangerskapet :-) Dette er så surrealistisk :-)
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 takk takk=) Gratulerer til deg også! Stilig at situasjonene er så like! Hvor gamle er dere? Vi er 21(snart 22) og 25(snart 26)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Hei! Grautlerer til dere begge! Vil albefale dere å få en deltidsjobb ved siden av studiene og jobbe mest mulig uten å gå over grensa til lånekassen. Da får man fødselspenger i forhold til hva man har tjent, og det er som regel betraktelig mer enn engangsstønaden. Husk at det er egen intekt det kommer ann på, så om far har deltidsjobb spiller ingen rolle for utbetalingene (med mindre enn at han tjener over 25 000.- i mnd, usikker på beløpet, men står på lånekassen sine sider). Har forstått det slik at begge får forsørgerstipned, men bare den ene får fødselsstipend og den andre vil få lån som normalt. Men ta en telefon til lånekassen, er ikke sikker ettersom dette ikke er aktuelt for oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå