Gjest Skrevet 3. desember 2007 #1 Del Skrevet 3. desember 2007 Venter barn nummer to er 27 uker, har det veldig bra med samboeren min, men føler meg sjalu eller mer forbannet over en situasjon som jeg ikke får gjort noe med. På jobben hans er det veldig ungt miljø, det er ei jente der som sender han mld, er på jobben hans når hun ikke har vakt selv osv.... Har sagt det i mange sammenhenger til han at dette er ikke akseptert, men han sier at jeg må slutte å være så sjalu for han vil aldri gjøre noe galt og at hun har kjæreste..... Men jeg føler han kan si i fra til henne at slutt å send meg mdl fordi samberen min ikke takler det eller noe liknende.Føler det har litt med respekt for vårt fohold å gjøre og ikke minst siden hun ikke respekterer det. I helgen var han på julebord, jeg hentet han fordi vi hadde barnefri. Og da peip det inn mld i løpet av natten av henne, helt uskyldige men jeg kjenner jeg koker.... Er det bare meg som syntes dette er en vanskelig situasjon og hva bør jeg gjøre??? Noen gode råd?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #2 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg skjønner godt hvorfor du føler det sånn, men vil du virkelig at han skal si til henne at du ikke takler det??? Hadde det vært meg som hadde sendt helt uskyldige hyggelige meldinger og samboeren til noen på jobben min hadde reagert på det, så ville jeg nok ha reagert på det, jeg. Kanskje tatt meg en prat med han om at han må på passe på så ikke sjalusien hennes tar overhånd osv. Det hadde i alle fall ikke fått meg til å slutte å sende meldinger, for jeg tror jeg hadde blitt litt bekymra for hvordan han egentlig hadde det... Hadde kanskje sendt meldinger på tidspunkt da de ikke hadde vært sammen, og personlig så synes jeg ikke det er noe bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåklokkaVest Skrevet 4. desember 2007 #3 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg vet ikke helt, men.....jeg føler egentlig litt på at du kanskje er litt i overkant sjalu? Jeg forstår at du reagerer, for jeg har selv vært oppe i samme situasjon.....men jeg kom til den konklusjon at hvis jeg ikke kunne takle situasjonen overfor min samboer, så ville det på en måte være mistillit overfor han: hun stoler ikke på meg. Mistillit er svært ødeleggende, og jeg valgte å jobbe litt med meg selv. Meldingene fortsatte et halvt års tid, kanskje nærmere et år, men så dabbet de litt av. Hun har type, og jeg ser henne egentlig ikke som en trussel, men det gjorde liksom litt vondt at hun fikk hans oppmerksomhet, og at hun fikk ham til å le..... Ikke vet jeg om din situasjon kan være sammenlignbar med min, men noe sier meg at det er tilliten dere imellom som må jobbes med, ikke den dama som skriver til han. Dere må kanskje ha en liten prat om hvilke grenser dere ønsker å sette for deres forhold. Vårt forhold er svært åpent i dag, og både jeg og mannen min har til og med kontakt med eksene våre jevnlig uten at vi blir sjalu lenger. Ikke alle forhold tåler dette. Det handler om å sette felles grenser for hva som er akseptert og ikke mellom dere to. Det han KAN gjøre, er å nevne for henne at du er inne i en ekstra følsom periode, og er litt ekstra sjalu for tiden, og derfor be henne om å dempe antallet meldinger noe. Eller synes du det hjelper lite? Nei, jeg vet ikke helt hva som er rett...... Her fikk du i alle fall noen av mine tanker, så får du se om de kan være til noe hjelp..... Håper dere kommer til en løsning begge er fornøyd med. Klem fra meg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prego Skrevet 5. desember 2007 #4 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg skjønner godt at du koker.. ville gjort det jeg og.. jeg mener at det faktum at hele greia plager deg skal være grunn nok til at han skal sette en stopper for hele opplegget.. Syns derimot ikke at han trenger å si til ho dama at du ikke takler situasjonen, for det vil bare stille deg i et dårlig lys.. han kan finne en annen måte å avvikle greia på. Du har helt rett i at dette ikke er akseptabelt.. men alle har selvfølgelig forskjellig synspunkt for hva som er greit og hva som ikke er det.. dette er i følge min mening IKKE greit! Finnes det en eneste god grunn til at ho må drive å sende melding til han på natten? uskyldig eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå