Gå til innhold

Har dere noen erfaring med tette neser på babyen?

Anbefalte innlegg

På fødeklinikken sa de man skulle ha morsmelk i nesen......men for å være helt ærlig så har jeg vanskelig for å tro på at det skal hjelpe. Melken er jo full i sukker......det må da bare bli verre da eller?

Jeg har vært forkjølt.....og nå er gullet mitt blitt litt tett også stakkar. Ikke så lett dette med puppen da. Gruer meg litt til å natt.

Det eneste som jeg virkelig føler hjelper på meg er nesedråper (Rhinox).....men bør man bruke sånt på sånne små? Husker ikke om det finnes på apotek til baby engang? Jeg har det uansett ikke nå heller.

Jeg har saltvann hjemme nå da......får prøve det hvis det blir helt tett i nesen hennes. Saltvann hjelper ikke en døyt på meg når jeg er tett i nesen.....og jeg har ikke så lyst å utsette henne for et ubehag som ikke hjelper!! Huff.....stakkars gullet!

Fortsetter under...

heisann

min lille jente er mye tett i nesen... stakkar

anbefaler å gå på apoteket å kjøpe sånn snørr suger (ser ut som en rund liten pære som er myk å klemme på) den drar ut snørret (dritekkelt, men effektivt) eller du kan ta litt saltvann inn i nesen for så å holde henne under litt sterkt lys (da vil hu mest sannsynlig nyse og du klarer å få tak i snørret)

Minsten var veldig tett her for en stund siden. På han fungerte saltvannsdråper veldig bra. De løste opp slik at han for det meste dro snørret inn. Og noen ganger nøys han slik at det skvatt ut. Da ble det så bra at han pustet fint når han spiste.

Huff stakkars!! Jeg vet akkurat hvordan du har det!

Jeg brukte nesedråper fra apoteket for så små barn, samt sprøyte med morsmelk i. Morsmelken funket flott, men for å ta det verste på natten måtte jeg til med dråpene, da funket ikke saltvann..... Snørrsuger kunne vi ikke bruke siden snørret lå veldig langt bak, og nesa hennes var for liten :-) Gå å kjøp nesedråper, godt for dere alle det!

Vi er forkjølet hele gjengen, inkludert mini. Mye snørr og fortvilelse om natten + ved spising. Har prøvd morsmelk - ingen effekt, bare mye gris ( melk i hele fjeset..) Kjøpte suge + nesedråper tilpasset alder på apoteket og nå går det bedre.

God bedring!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...