Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Er frisør lærling,å i jan/feb tar jeg fagbrevet.Jeg skal ikke forsette videre på salongen etter at fagbrevet er tatt!!

Hvordan blir det da med fødselspengene?Det står på NAV at jeg må være i arbeid i 6 av di 10 siste mnd,betyr det at når jeg blir arbeidsledig så får jeg mindre fødsels penger enn jeg ville hatt hvis jeg hadde jobbet??

Vil jeg havne under det jeg har i lærlinge lønn i fødsels penger??I så fall vil vi slite litt økonomisk.Man blir ikke feit på lærlinge lønn da,men det holder til utgiftene..(sambo har full jobb da,men min lønning er jo også med i husholdningen,lån etc)

Håper noen skjønte dette...Ble litt rotete,men hvis noen har litt forståelig info blir jeg glad for svar!! :o)

Klem<3

Fortsetter under...

Om du har termin 2.juni blir dine 10 siste mnd fra ca. 12.juli til 12.mai.

Om du da melder deg arbeidsledig etter at du har tatt fagbrevet vil du få 63% av lærlingelønnen mens du søker på jobb(om du oppfyller kravene får å få arbeidsledighetstrygd).

Om du er arbeidsledig under foreldrepenge opptjeningstiden tar de utgangspunkt i dine 6 beste av de 10 siste mnd før permen din starter. Altså fra den 12.juli til den 12.januar(bare pass på at de gjør det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...