Gå til innhold

Gutten vår kommer i avisen i morgen, han gjorde Voss til en ekte fødeavdeling!!

Anbefalte innlegg

I dag feiret de på sykehuset, vi fikk kake og avisen "Hordaland" tok bilder :-)

Små avdelinger som den på Voss har vært truet med nedleggelse fordi fødeantallet hvert år bør være over 400 for å kalles en ekte fødeavdeling, og da Ulvar Johannes kom til verden torsdag kveld var det til glede for hele sykehuset - han var nr. 400 i år (noe som ikke hadde skjedd på mange år)!

Kjempegøy og stas, masse feiring med direktøren og greier :-)

Et ekstra gøyt minne i den store opplevelsen det allerede var å bli foreldre til vår utrolig vakre lille elskling!

Fortsetter under...

ååh.. så morsomt da=) det her er jo skikkelig stas for dere da, gratulerer såå mye med lille Ulvar.. foresten har du fått ideèn om navnet fra sagaen om isfolket? Veldig fint navn

Hei!

Dette var gøy! Så bra at fødetallet ble så høyt i år. Det kan Voss sykehus sikkert takke alle de som velger å reise dit å føde framfor Haukeland!

Håper repotasjen kommer på nettutgaven til avisen...:) Da må vi lese....

Takk for det :-)

Navnet kommer ikke direkte derfra, men har lest den for å si det sånn ;-)

Ville egentlig ha Ulv, men skjønte det ble litt sært, og så liker jeg godt norrøne navn, så da tenkte jeg på Ulvar... Vet ikke om jeg hadde kommet på det hvis jeg ikke hadde lest Isfolket, men han er ikke kalt opp etter Marcos onde tvilling, hehe...

Ja, tror den kommer på nettet, tror de sa det :-)

Eneste dumme er at forsidebildet var tatt fra en sinnsyk vinkel og magen min tyter ut, æsj... typisk... Men Ulvar er jo så fin da, så dere får se på ham i stedet!

Håper virkelig dette bidrar til at avdelingen ikke blir nadlagt ihvertfall, for jeg har tenkt meg til Voss neste gang også (selv om akkurat no vet jeg ikke helt det med neste gang, hehe...)!

Hihi! Hyggelig å vite at vi også var med på å få fødselstallet opp til 400 da! ;)

Husker jordmora vi hadde på omvisningen et par mndr før fødsel sa de lå godt foran skjema til et "vanlig" år når det gjaldt antall fødsler, og det kunne de takke "bergenserne" for, da de får stadig flere fødende fra Bergensområdet. De lå vel på gjennomsnittlig 340 fødsler (om jeg ikke husker feil) i året til vanlig, men dette var de allerede på god vei til å passere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...