Gå til innhold

Prosjektert bolig til 3.750.000. Hva legge første bud på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er passende langt under dersom man velger å prøve seg på bud i stedet for å akseptere den "utropte" prisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vært frekk og lagt meg på 3 mill jeg.

Det er dårlige dager og dere kan være heldige.

Og man fornærmer jo ingen siden det ikke er noens bolig:)

Skrevet

Hvorfor foreslår du akkurat 10 %?

Skrevet

Jeg ville prøvd å legge inn en helt symbolsk sum til å begynne med, for å bare være "med". F.eks 2 mill. Såvidt jeg vet må det første budet være skriftlig, mens de resterende kan foregå på mail eller telefon. Vi gjorde det slik at vi begynte skammelig lavt, bare for å være "inne" og så avventet vi litt, så om andre kom med i bildet. Legger man seg lavt, må man jo gå litt større hopp i begynnelsen når man går oppover da selvfølgelig..

Men er det fastpris? For i så fall er det jo ingen budrunde..

Skrevet

Det er nettopp det. Det ER fastpris, men det er og dårligere dager - så man kan jo prøve med et bud. Blir neppe noen budrunde da vi har sittet på denne boligen i uker nå...Tenkte kanskje utbygger gikk med på et slag noe under "pris"....., men vi vet ikke hvor lavt det er ansten dig å legge seg.

Skrevet

Vil gjerne høre argumentasjon for hva dere mener....dere som ikke har skrevet grunnen til "budet" deres

Skrevet

Da stryker jeg hele det forje innlegget mitt, hehe, det passer ikke da :)

Da ville jeg kanskje prøvd på 3.5, hvis det ikke er noen andre interesserte, de kan bli litt stresset av at dere begynner å "stusse", de VIL jo tross alt bli kvitt huset :)

Skrevet

250 000 er MYE under takst, når vi har vært på visninger nå (akershus) så har vi kunnet få ting til rundt 100 000 under takst når det har vært dårlige boliger som har trengt oppussing. MEN, leiligheten vi endte med å kjøpe ga vi mer enn taksten for siden den var flott og nyoppusset.

Tror dere skal være veeeeldig heldige om dere får en bolig til mer enn 250 under takst altså. Tror dere skal være heldige om dere får den til 100 under takst også :) men kommer jo litt ann på hvor det er hen da.

Skrevet

Men som det er nevt, disse boligene er prosjekterte.

Så noen boliger på Nesodden(???) eller deromkring som gikk 100 000 under takst og med betalt husleie de 3 første årene av utbygger. Det er MYE penger det!

Ser da ingen grunn til å ikke gi et skambud med dagens marked!

Det verste som kn skje er jo at de siser nei og da er jo bare å høyne?

Skrevet

November og desember er alltid de tregeste mnd å selge boliger. Tipper selger har litt is i magen og venter til våren med å selge 250 + under takst. De gangene vi har solgt bolig å fått lave tilbud begynner jeg bare å le for det blir litt for dumt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...