sorlandet Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg trakk en visdomstann idag. Fy søren så vondt det gjorde! Men kom til å tenke på om det kan skade babyen - bedøvelsen mener jeg... Tar jo også litt smertestillende, men det er bare ibux, så det vet jeg er greit. Ble skikkelig dårlig rett etterpå. Kjempekvalm og holdt på og besvime. Måtte legge meg i stolen igjen og de kom løpende med kald klut, åpnet vinduet og satte igang med usteøvelser og massasje... er 6 uker gravid
Gjest Orkideen Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Det er IKKE greit å ta Ibux når du er gravid. Gravide skal ikke bruke ibux da dette kan være skadelig. Trenger du smertestillende må du bruke Paracet. Jeg regner med du fortalte tannlegen at du var gravid slik at han eller hun tok hensyn til dette da de gav deg bedøvelsen. Hvis de sier at det er trygt må du stole på dem. Ønsker deg god bedring.
sorlandet Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2007 Å - Trodde det var greit med ibux - bare ikke de tre siste mnd før fødselen... Har ikke paracet i huset - og nå er butikken stengt...
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Trakk min tann forige uke og jeg vet hvor utrolig vondt det er!!! Min måtte oppereres ut og har sydd, ikke godt. Fortalte tannlegen at jeg var gravid og fikk alikavell ibux!! Hun mente det var verre for babyen om jeg hadde smerter og stresset enn å ta noen få piller ett par dager. Ble veldig overrasket. Gikk på apoteket og henta penecelinkuren, da spurte jeg der ang ibux, fikk da vita at det skal vi gravide IKKE ta, men at mann gjerne får det pga det hjelper på sånne "kjøttsmerter". Vi bør ta paracet, men de hjelper ikke så veldig ettersom de er mer beregna på smerter som kroppen selv lager...hodepine, feber osv. Du kan snakke med legen din, jeg fikk min til å skrive ut det hun mente kunne hjelpe meg. fikk da paralgin og skulle ta en sånn sammen med paraceten, ble litt bedre da!! Huff, dette ble langt gitt:) Lykke til, det blir snart bra!!
76mod -og-fødeklar Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 hei. jeg oppererte ut visdomstann i mitt forige svangerskap og brukte ibumetin 400mg 1uke etter opperasjonen. ringte og spurte tannlegen om det kunne være noe fare for fosteret, fikk bekjed om at det var mange gravide og fjernet visdomstenner og barna gikk det fint med. om du skal i butikken i morgen får du heller kjøpe inn paracet da men ikke ligg og ha vondt i natt...ta av det du har så lenge. god bedring. p.s jeg fikk oxo sterke smertestillende og beroligende tabletter før inngrepet fordi jeg har voldsom tannlegeskrekk.
lana<3 Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Jeg hadde også problemer med en tann sist svangerskap....jeg fikk penicillin....paracet og pinex forte..og IKKE ibux..ibumetin er det samme som ibux...ibuprofen som virkestoff.... Ibux skal man være forsiktig med de tre første mnd av svangerskapet og de tre siste mnd.... God bedring iallefall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå