Gå til innhold

Symptomer på ex.u

Spice65

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i dag 5+2, Ble gravid etter Lap, men fikk konstaantert bulkete eggledere og ble anbefalt ivf. Men så ble jeg altså gravid 1pp etter lap. Tok derfor hcg prøve 17 dpo, den vae bare på 201, 20 dpo steg den til 700 og noe. Har super ømme pupper strekk og murring i Livmor, kvalme som kommer og går ligamentsmerter, ja tydelige gravi. tegn, men nå sier gyn at verdiene er lave og at det likevel kan være ex.u. Kan noen værsåsnill svare på om dere hadde slike symptomer ved ex.u, eventuelt HVA slags symptomer/verdier hadde dere. Er så bekymret pga de lave verdiene,Skal på UL torsdag 6-12 men gyn mente at det kanskje var for tidlig(5+5)

Håper noen kan svare, er så lei meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart jeg kan svare, stakkars deg som må oppleve slik usikkerhet. Men jeg har ingen gode svar til deg.

Min EXU oppsto i januar 2007, og jeg hadde ingen graviditetssymptomer. Dagen etter positiv test begynte jeg å blø så mye at jeg trodde det var en ny spontanabort (hadde hatt en 3 mnd tidligere..). Fikk tatt hCG som var på 26 den dagen jeg begynte å blø, men fem dager senere steg den til 43. UL da jeg var ca 6 uker på vei viste tom uterinhule, bare noe fortykket slimhinne som de mente kunne produsere hCG siden den fortsatt å stige. Dagen etter begynte jeg å blø sparsomt mørkt blod, dette varte og rakk og hCG steg. Da jeg var 8+4 eller noe tok de meg endelig inn til ny UL siden hCG hadde steget til 113. På den tiden hadde jeg begynt å føle meg litt svimmel og hadde litt verking i den ene lysken. Da fant de til slutt graviditeten i den ene egglederen som ble operert vekk bare få timer senere.

Jeg har ikke mye trøst til deg i den situasjonen du er i, usikkerhet og uvisse gnager hull i sjelen. EXU kan gi høye verdier eller lave, men viser som regel en patologisk stigning. Du må rett og slett bare vente til torsdag, men de har jo rett i at det kan være for tidlig å se noe. Men en tommelfingerregel er at man vanligvis kan se graviditeten når hCG passerer 1000, så du kan jo håpe!

Se forøvrig mitt andre innlegg med info om EXU....

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg ble operert for XU for en uke siden,kan jo fortelle litt om hvordan det hele artet seg til meg...

Testet positivt på graviditetstest 19. okt, men begynte å få brunlig utflod den 20. okt... Utfloden ble mørkere og mørkere og gikk over i en blødning. Var på sykehuset for UL 30. okt og gynekologen trodde med ganske stor sikkerhet at jeg hadde hatt en SA. Men siden hun ikke så noe i livmoren min skulle jeg ta 2 blodprøver for HcG for å utelukke XU. Den prøven som ble tatt den 30. var på ca 7000. Den 1. nov fikk jeg akutte, sterke smerter, og ble innlagt på sykehuset. På ny UL kunne legen se en væskeansamling i magen,men mente dette bare var i forbindelse med SAen. Ble tatt ny HcG som var på ca 1240. Fikk ikke beskjed om ny kontroll av denne gynekologen,men han mente jeg kunne anse meg selv som frisk. Ble utskrevet fra sykehuset 2.nov. Blødningen stoppet noen dager etter sykehusinnleggelsen, men gikk over i brun utflod igjen, som etter en tid ble mørkere igjen. Hadde litt magesmerter av og på som jeg trodde bare var luft i magen eller fordøyelsesproblemer.. Var inne hos fastlegen min og målte HcG den 19. november da jeg syns det var så rart at utfloden aldri ga seg.. Da var verdiene steget til 1500.. Fikk ikke svaret på disse prøvene før 26. november da de måtte sendes inn til sykehuset for analyse. Inn på sykehuset den 27. november, og mens jeg sitter og venter får jeg store smerter igjen, og de ser en blødning i magen min på UL. Opp på operasjonsbordet, og de finner en halv liter med blod imagen min.Egglederen var helt deformert og dobbelt så stor som den skulle være, så den ble fjernet... Ja, det var min historie.. Har innttrykk av at XU er noe som er vanskelig å finne ut av da egglederen ikke vises på en UL. Når det gjelder symptomer på graviditet så var de tilstede under hele perioden, men ble gradvis svakere.. Tester fortsatt positivt på graviditetstest nå en uke etter operasjonen,men mye svakere strek da. Men tror HcG verdier er veldig individuelt, er veldig store variasjoner fra kvinne til kvinne, er jo derfor de må måle 2 ganger for å se om de er steget eller sunket. Så det kan jo være at alt er bra:) Må få høre hvordan det går imorgen da. Krysser fingrene for at alt går bra med deg!

Skrevet

Hvordan gikk det med deg i går?

• 2 uker senere...
Skrevet

Har ikke vært innom på en stund. Har vært på UL men skal tilbake førstkommende onsdag, Gyn mener jeg er mindre på vei, men etter å ha prøvd i 14 pp så vet jeg...testet jo svakt positivt 12 dpo. Hun sier liksom ikke hverken ja eller nei men mener det ligger i livmoren, fosterhulen var blitt større men vi så ikke mye til fosteret derfor mente hun jeg var mindre på vei, så mente hun at hun så bevegelse av hjertet men var ikke heeelt sikker, derfor ny time onsdag. Men hun så en slags skygge bak fosteret som hun ikke visste hva var, kanskje en cyste, det skal vel sjekkes. Det gode er mange symptomer og null med blødning

• 2 uker senere...
Skrevet

det gikk slett ikke bra, hadde ul 19 desember, Og det var fremdeles ikke komstatert hjertelyd og det var unormal form på fosteret, så det var

mistanke om blæremola. Fikk time til utskrapning dagen etter, ventet i 10 timer på sykehuset men det var hele tiden hastekeisersnitt etc. Så først neste dag fikk jeg fjernet det. Sitter nå og vet ikke om jeg kan prøve igjen med det første pga om hvis set er mola er dette en slags kreft... Veldig langt nede. skal få prøvesvar i løpet av neste uke tenker jeg. og sjekke hcg annen hver uke for å se om denne synker og ikke begynner å stige igjen, i såfall må jeg ta cellegift..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...