Gå til innhold

Hvilken ansiktskrem / kuldekrem til baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en god ansiktskrem/kuldekrem til baby?

 

Jeg kjøpte Babyline produkter i dag, shampoo, olje og zinksalve, men synes ansiktskremen luktet forferdelig vondt..

 

Ønsker derfor tips til annen krem jeg kan bruke i ansiktet til babyen.

 

Takker for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener Weleda har en kuldekrem for små ansikter. Har selv kjøpt stellekremen (heter nå Zinkkrem/salve), hørt mye bra om den og den skal være veldig fin på bleieutslett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det visste ikke jeg at man trengte? Er det sånn at man MÅ ha det, eller er det litt etter smak og behag... Tenkte at det egentlig ble varmt nok nedi voksiposen i vogna jeg, men kanskje ikke...? Når kan man evt slutte med det? Jeg mener må jeg ha det neste vinter også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt ansiktskrem på mine babyer. Det er helt unødvendig når babyen ligger lunt og godt nede i vogna. Det beste er å unngå å bruke så mye kremer på babyer. Jeg har derimot brukt kuldekrem på de når de har blitt så store at de er ute og leker i kulden og vinden. Et annet tips er at hvis du ikke bruker våtservietter men bare klut med lunket vann til å vaske i stumpen så trenger man ikke smøre så mye der heller. Vi har kun brukt dette, bortsett fra når vi er ute på besøk eller butikker osv. og vi har brukt minimalt med kremer. Det beste for babyhuden er å være tørr og fin uten alt for mye krem og kliss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og, jeg og!! :-) Både til voksne og barn, og den lukter absolutt ingenting i det hele tatt. Ypperlig i stedet for lypsyl også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å gå inn på Tv2hjelper deg. Der har de lagt ut alle testene de har gjort, bla tester på babykrem og div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på apoteket på sykehuset i dag og der ble jeg anbefalt Ceridal :o)

Da kjøpte vi denne.

 

Takk for mange svar.

 

Hilsen hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...