Håpefull mamma Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 jeg og sambo har egentlig vært bestemt på at jenta vår skal hete Emilie. så fikk vi plutselig vite at naboene vår har kalt jenta si for Emilie. da dette er ei lita bygd, blir det litt dumt at vi kaller henne det også. detfor tenkte vi først på Ida Emilie, men det blir jo litt det samme. så nå tenker vi litt på andrea, sara (h) eller guro. hva synes dere?
prebs Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Skjønner dilemmaet. Emilie er så vanlig navn at jeg synes ikke det virker påfallende hvis dere også kaller henne det- hvis det er det dere virkelig vil! På den annen side: Dere hadde mange andre gode forslag. Personlig ville jeg gått for Guro. Det er pent og samtidig såpass sjeldent at det neppe blir noen andre som heter det, selv i en liten bygd. De andre navnene er også fine!
Håpefull mamma Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2007 takk for svar. må nok tenke litt på det. ikke enkelt dette nei, har faktisk falt litt for Andrea selv, men vi får se.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Her ville jeg vurdert hvor nært dere står naboene, hva hvis noen av dere flytter, vil dere holde kontakten? Kanskje dere vil angre om dere ikke også tar Emilie? De andre navnene er også fine, jeg liker alle tre, kanskje Andrea mest. Lykke til.
Håpefull mamma Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2007 du sier noe der. det har jeg egentlig ikke tenkt så mye på. men hvis vi alle blir boende, blir det 2 emilie i samme klasse, og klassene her består av alt fra 1-12personer pr. klasse, altså liten skolen, og liten bygd. hmm...
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Forresten, hva med Cecilie, det likner jo litt på Emilie?
Håpefull mamma Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2007 hmm, fint navn det også. må tenke litt på det:o)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Det finnes da så mange mye finere navn enn Emilie. Har inntrykk av at det er veldig mange som heter det nå. Guro er tusen ganger finere!!!
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Jeg synes Emilie er utrolig fint. Og mange liker nok dette navnet, siden det er såpass populært. Emilie er finere enn både Andrea, Sara og Guro synes jeg da.. Men kan du ikke heller bruke en liten annen vri enn Emilie? Slik at du ikke angrer? Forslag: Amalie Emelie Amilie Amelia Emilia Amina Emira Cecilie Amanda Johanna Mathea Erica Mari Synes Ina Emilie ig Ada Emilie er utrolig pene. Det gjør ikke noe og ha Emilie som navn nr. 2!
Emilie&Markus Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 Selv om dette er naboene deres, syns jeg dere skal tenke mer på om dette er noen dere omgås mye eller lite. Om dere har mange felles venner osv. Hvis ikke er jo ikke Emilie et så uvanlig navn at det skulle være rart om dere også valgte dette. Ellers har dere jo Emma, Emily, Amalie f. eks. Syns dette er vel så fine navn i samme gate.
Synnøve_Solbakken Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Dette skjedde med noen jeg kjente før. De skulle kalle babyen Emilie, men naboene kalte sin jente det noen mnd før deres jente ble født. De endte opp med Eline Andrea er også kjempefint, og ikke så vanlig. Sara er fint (uten h!!), Guro er tøft. Mille kunne kanskje også være et alternativ. Liker dere Johanne? Syns ikke Emilie er så fint med et navn foran eller bak, for det har så mye vokaler i seg, blir fort smør på flesk.
SassyMom Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Selv om dere voksne naboene kanskje ikke har mye kontakt, vil muligens småjentene få det. Emilie og Emilie blir jo ganske kjedelig og forvirrende. Andrea stemmer jeg for! Nydelig navn )
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Andrea er et av mine favorittnavn, men dessverre heter datteren til noen venner av oss det, så for oss er det uaktuelt. Emilie synes jeg er et flott navn, men etterhvert litt oppbrukt, kanskje?! Lykke til med valget uansett!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #14 Skrevet 5. desember 2007 Gå for det navnet dere vil ha uansett - følg magefølelsen. Andrea og Sara er også fine navn.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #15 Skrevet 5. desember 2007 Andrea er kjempefint:) Andrine er og fint =) Eller Anine?
Clemencia Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Emilie blir jo veldig mye brukt, så man risikerer lett å få en-to andre i klassen med samme navn.. Ida Emilie synes jeg blir litt samme ja. Andrea synes jeg er nydelig, Sara også (uten h). Guro er jeg ingen fan av. Andre navneforslag: Erika, Vanessa, Angelica, Amanda, Michelle, Yvonne, Maria, Victoria, Catharina.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 Hva med Amalie, da? Er varmere enn Emilie
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #18 Skrevet 6. desember 2007 Alle de tre andre navnene er 1000 ganger finere enn Emilie uansett. Velg et av de, kanskje Guro?, istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå