betty74 Skrevet 3. desember 2007 #1 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan ikke akkurat si at vi har rutiner.... Ingen dag er lik foreløpig. Jeg deler dagene inn i to kategorier: sovedager og grine/spisedager... og det er ikke noe mønster for når de kommer. Eneste rutinen vi har nå er at morgenen starter kl 7-8 og at hun sover igjen rundt 10-11. Tidligere hadde vi greie leggerutiner på kvelden og hun la seg stort sett til samme tid. Men så sluttet hun med det. En kveld legger hun seg kl 21, en annen kl 24... Eneste positive ved ar hun tar kvelden kl 24 er at da trenger hun bare spise en gang på natta. Jeg ønsker meg rutiner til jul... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136202969-har-dere-f%C3%A5tt-rutiner-enda/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rossi30 Skrevet 3. desember 2007 #2 Del Skrevet 3. desember 2007 Vi har heller ikke så mye rutiner, annet enn at hun sover mye på formidagen. Nå i helgen var både mor og barn litt småsyke, så da sov vi til klokka var 10-11 om morgenen i senga, men vanligvis prøver jeg å stå opp med gullet i 8-9 tida. Greit å markere at det er morgen med bleie og kleskift......og lys og lyd (jeg ser alltid god morgen Norge :-) Gullet sovner som regel etter 45 minutt/ 1 time, og sover et par timer til. Hun er som regel litt våken fra middagstid til vi legger oss i 23-24 tiden. Noen smådupper inn i mellom, men ikke soving mer enn en halvtimes tid. Jeg stresser ikke så mye med de rutinene egentlig. La henne en dag i senga si klokka 20 om kvelden, fordi hun var trøtt. Hadde vært mye våken den dagen. Da sov hun der i 1 1/2 time før hun våknet. Jeg ble nesten overlykkelig når hun våknet, og ikke så ut til at hun hadde tenkt å sove noe mer med det samme. Jeg var ikke klar for å ha en hel kveld uten å ha henne i syne. Jeg har vogge i stua da........så jeg synes det er greit å legge henne i den når hun smådupper om kvelden, før vi legger oss. Da har jeg full oversikt:-)........men har tenkt å legge henne i senga si om kvelden, så snart hun er i stand til å skjønne litt mer av rutinene da :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136202969-har-dere-f%C3%A5tt-rutiner-enda/#findComment-136203156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine2222 Skrevet 3. desember 2007 #3 Del Skrevet 3. desember 2007 Her har vi rutiner, det hjelper meg litt i dagen min :-) Vi er oppe i 8 tiden, er litt oppe og så sover hun lenge igjen. Hun sover mye på dagen, men det er ikke så lange dupper, så vi smiler og prater en del innimellom. Vi har henne klar for sengen klokken 20.00, og det KAN gå til 21.00 før hun sovner, men hun er nå i sengen. Vi har soverommet veldig nært stuen, slik at vi hører hvert eneste knyst. Synes det er deilig å ha litt tid med mannen før leggetid for meg (vanligvis rundt 21.30-22.00, godt vi kan ta opp mye programmer på TV :-) Men nå er jeg en liten kontrollfrik, så rutiner for meg er jo som sjokolade for andre, hehe!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136202969-har-dere-f%C3%A5tt-rutiner-enda/#findComment-136203350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
velsignet med to Skrevet 3. desember 2007 #4 Del Skrevet 3. desember 2007 Ikke mye rutiner her ennå nei. Eneste som er likt nesten hver dag er at han sovner igjen en times tid etter morgenstellet, og da sover han gjerne et par timer. Men utenom det har vi ikke noe rutiner ennå, ene kvelden sovner han 20.00, neste kveld kan han være våken til rundt midnatt. Har fått litt "kjeft" for det hos HS, at han ikke må få være så lenge oppe om kveldene. Men jeg kan da ikke trylle heller. Har funnet ut at vi ikke stresser med de rutinene riktig ennå, samme hva HS sier, vi tar det når tiden er inne for det. Men nå har han sovnet omtrent 21.00 to kvelder på rad da, så kanskje det begynner å ordne seg litt *bank i bordet* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136202969-har-dere-f%C3%A5tt-rutiner-enda/#findComment-136205458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 3. desember 2007 #5 Del Skrevet 3. desember 2007 Nei her er det ikke mye rutiner, og jeg synes ikke det gjør noe i det hele tatt. Synes hun er så liten enda at hun får styre det litt sånn som det passer henne foreløpig. Jeg tenker "jeg har jo permisjon" og så lenge det ikke går ut over resten av familien så er det jo greit. Her er det sånn at vi står opp i 6.30-tiden og tar morgenstell. Er oppe en times tid og legger oss igjen. Står opp i 10-tiden. hun sovner igjen i 11-12 tiden. Sover til rundt 15, og etter det er det veldig forskjellig. Plutselig sover hun og plutselig er hun våken. Sovner for natten i 23- 24-tiden, stort sett. Er våken et par ganger om natten for å få mat. Natt til søndag sov hun fra 24 - 06.30. Da ble jeg nesten redd for at hun ikke pustet. Puh... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136202969-har-dere-f%C3%A5tt-rutiner-enda/#findComment-136205964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
r r r Skrevet 4. desember 2007 #6 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg vil si at vi har det nå. Han legges til samme tid om kvelden og står opp til samme tid om morgenen. Etter morgenammingen er det morgenstell og så litt våkentid mens resten av familien spiser frokost. Så sover han frem til neste måltid. Så er det mat, stell, våkentid og sove litt igjen. Og dette gjentar seg utover dagen. Han spiser med 2-3 timers mellomrom og dropper noen ganger luren mellom de to siste måltidene om ettermiddagen/kvelden. Jeg føler at dagen har begynt å bli litt forutsigbar nå. Og det er utrolig deilig! Det beste er at han sovner omtrent samtidig med de andre to om kvelden. Dermed har vi noen timer uten unger hver kveld - og det er helt supert. Spesielt nå som vi endelig har snekkere som har startet på ombygging/oppussing/utviding av huset vårt. Da trenger vi litt tid til sparkling, maling, tapetsering osv. Greit å ha tid om kvelden og kunne stå på litt uten dårlig samvittighet for ungene! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136202969-har-dere-f%C3%A5tt-rutiner-enda/#findComment-136207412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå