Gå til innhold

JEG MANGLER PENNEN!!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg holder til ved Hausken klinikken i Haugesund. Men bor ca 12 timer unna der da... så kan liksom ikke bare dra dit en tur=)

ja må høre med apotek men de må som regel bestille inn ganske mye grunnet dette er en liten plass...*sukk* ble nærvøs nå!!

Kjenner til det med apotek på mindre steder, men de bruker også å anstrenge seg litt for akkurat dette her, er jo ganske viktig at vi får det vi trenger -til vi trenger det.

Ring både apoteket og Hausken i morratidlig. Kanskje du rekker å få sendt i posten.

Og forresten, vi har også første icsi/ivf-forsøk nå, og det er mye mindre skremmende enn det jeg forestilte meg på forhånd! Har gått knirkefritt med sprøytene, ingen bivirkninger eller noe. Håper det går like fint med deg!:)

Okay, tusen takk for svar=)

Regnet liksom med at når jeg bestillte injeksjons-væsken så ville pennen følge med, trodde ikke at jeg måtte gi beskjed om det..*sukk*

Blir noe telefoner i morra tidlig=)

Håper noen av dem har den til meg...

Gruer meg til å sette sprøyten første gang... men si meg er den som overstimulerer? Skal injektere 250ml hver dag i 9 dager før UL og tenker sef på om alt skal gå bra..

Godt å høre om noen med gode erfaringer og ingen bivirkninger=)

Håper det går bra med oss og=)

De på apoteket burde egentlig spurt om du hadde penn da.

Jeg grudde meg også veldig til første sprøyte, men det gjør så mye mindre vondt enn man trur. Når du får satt et par går det helt av seg sjøl, du merker det nesten ikke, helt sant.

Sett deg ned og prøv å slappe av hvis du gruer deg mye, og ikke stram huden for hardt der du skal stikker. Nålene er så tynne at det er jo nesten ingen ting!

Har du tatt blodprøver gjennom en syklus? Mens du tok pergo kanskje?

Og har de funnet "uvanlige" hormonverdier el.l. hos deg? Jeg hadde helt normale blodprøver, og starta på 125ie puregon pr dag. Måtte ikke øke dosene heller, for jeg responderte bra. Det er disse sprøytene som kan føre til overstimulering, men det er jo sjelden da. Trur jeg leste at det er ca 4% av oss som blir det. Ikke bekymre deg så mye, det går som regel mye greiere enn man trur!

Annonse

Takker for gode svar LilleV...

Ja de er tynne nålene, jeg er omsorgsarbeider og synest det er greit å sette sprøyter på andre (diabetes) men gruer meg til å stikke meg selv.. har heldigvis en del død hus på magen... hehe=) Så kanskje den kommer til nytte for en gangs skyld..=)

Ja jeg tok prøver på dag 4 og noen og 20... og alle prøver ligger innen det normale. Jeg skal som sagt starte opp med 225 pr dag.

Men det er vel en grunn til at de har bestemt det slik, så de vet vel best de=)

Jeg stoler på de vet hva som er best i mitt tilfelle.

Trodde man fikk puregon pennen på klinikken jeg?

Jeg fikk iallefall det. Aner desværre ikke om apotekene har dette inne.

Ring med Hausken og hør. Rart du ikke fikk det med deg når du var til samtale der da. Mulig han kan sende det i haste brev til deg?

Pennen er grei å sette,ja. Akkurat på samme måte som man setter en insiuin penn som har en liten tynn nål.

Egglsønings sprøyten før egg utaket er det værre med hehe. Neida, går fint med den også selv om det er en vanlig sprøyte. kjente det ikke engang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...