Gå til innhold

Hvordan i all verden skal jeg klare dette?

Anbefalte innlegg

Gutten vår har rukket å bli hele 19 dager, og da er det ikke fritt for at pappaen får lov til å være hjemme lenger... Sånn er det jo, jeg har permisjon og han må begynne å jobbe igjen...

Problemet er bare det at min kjære har reisejobb, noe som vil si at når han er på jobb så er han langt borte i huttiteita...

I dag fikk han beskjed om at han må reise til Cape Town (!!!) på onsdag, og han kommer ikke hjem før 21. desember...

Og her sitter hun som tenkte at det var nå altfor tidlig å begynne med julegaver FØR guttungen kom til verden...

Så her er INGEN gaver kommet i hus, har ikke engang tenkt på hva jeg skal kjøpe, eller på hva vi ønsker oss...

Så her kommer det til å bli baluba i desember. Lillegutt har heldigvis vært veldig snill, spesielt den siste uken, men det tar jo sin tid og sin energi å skulle gjøre alt som kreves likevel...

Dessuten liker jeg ikke tanken på å dra med meg lillegutt ut på stappfulle kjøpesentre. Ikke bare er det fullt av folk, men er jo høysesong for diverse skumle sykdommer.

Joda, det var dagens store SUKK!

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få kabalen til å gå opp på en noenlunde grei måte?

Skal jo egentlig ikke klage heller, det finnes jo kjempemange alenemødre som er alene med både ett og flere barn hele tiden. Beundrer dere...

Fortsetter under...

Tja.. Hiv deg på nettshopping? Da slipper du iallefall å stresse rundt i overfyllte butikker ;p Kommer jo til å bli noen kroner i frakt men.. Er du redd det tar for lang tid å få det du bestiller så bestill sånn "hjem på dagen"-levering. Et forslag iallefall.

gå i butikker tidigt på dagen og det mån til fre.... då er det inte alltför mycket folk ute på shopping:) eller nettshopping som giggsy nämner. annars om du har någon annan i familjen eller vänner som kan hjälpa dig?

kanske mannen din kan shoppe något mens han er i väg?

hoppas det ordnar sig för dig!!

Hei!

Dette var dårlig planlegging...:)

Her kreves det en sikkelig god handlingsplan før gjennomføringa begynner!

Du må bare sette deg ned å lage en LISTE over til HVEM og HVA. Det nytter ikke gå til byen for å se hva man skal kjøpe - man blir bare forvirret. Når du har LISTEN klar er det bare å dure i vei raskt og effektivt. Helst til et kjøpesenter som har ammevenlige kafeer og god plass til barnevogna.

Dette går som smurt - det er lenge til jul!

Lykke til!

ser du har fått gode forslag allerede, jeg er litt i samme knipa som du og har bestilt litt over internett:) men det du også kan gjøre (om du får til å pumpe deg, eventuelt kan du jo bruke mme) er jo å ha noen andre å passe han mens du tar en rask tur til sentrum? -med lista;) har du ikke besteforeldrene i nærheten? eller faddere?:) jeg har selv latt moren min passe han en formiddag mens jeg var på skolen, og det gikk kjempe fint:) var litt rart å være borte fra han, men veldig fint å komme hjem igjen da;)

Vet hvordan du har det.. Mannen her reiser til India på mandag og kommer ikke hjem før 16. januar.. Jeg har attpåtil en meget aktiv 2 åring + jenta vår på 14 dager.. Har heller ikke julegavene i boks, juletre må jeg jo ha også og mye mer..

Men pyttsann - det ordner seg dette. Jul blir det nok selv om jeg gruer meg til å være alene :(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...